Какво представлява ракетата "Орешник", с която Москва удари Украйна?
Дизайнът се основава на руска междуконтинентална балистична ракета
Костюмът е създаден в бившия СССР, а стойността му и материалите, от които е изработен, се пазят в строга тайна
Оригиналният скафандър на втория български космонавт Александър Александров е част от изложението "Влез в космоса", което е в столичния "Сердика" център. Събитието е вдъхновено от Световната седмица на космоса, която се отбелязва всяка година от 4 до 10 октомври, съобщава БТА.
Костюмът е създаден в бившия СССР през 70-те години на миналия век, а стойността му и материалите, от които е изработен, се пазят в строга тайна и до днес. За последно скафандърът е бил в София в началото на века, а сега за първи път ще бъде изложен в търговски център, където могат да го видят десетки хиляди посетители. "Влез в космоса" ще продължи до 27 октомври. Входът е свободен.
Ценният експонат трябва да се съхранява далече от влага и може да бъде докосван само с ръкавици. Той е изложен в специално построена витрина при засилени мерки за сигурност.
Като част от изложението, във въздуха между две нива на мола, е изградена инсталация с размерите на двустаен апартамент, вдъхновена визуално от Млечния път. За изработката й са използвани цветни полупрозрачни плаки, фолиа и плоскости с преливащ и отразяващ ефект. Част от проекта е и малка космическа станция, съставена от тяло и LED екрани, както и различни модни и фото кътове в пространството на голямата ротонда в "Сердика" център.
През 1999 г. Общото събрание на ООН обявява дните от 4 до 10 октомври за Световна седмица на космоса. През миналата година проектът обединява над 16 000 събития в над 90 държави в целия свят, организирани от различни космически агенции, музеи, училища, клубове и други.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Дизайнът се основава на руска междуконтинентална балистична ракета
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram