Ще ги стигнем ли? Сравняваме средните пенсии в България и Германия
Ето какви пенсии взимат германците
Пред businessnovinite.bg говори Любомир Доросиев, зам.-председател на Асоциацията на вносителите на автомобили. Ето и цялото интервю
Цените на колите втора употреба скочиха между 30 и 50% за последната година. Това заяви пред businessnovinite.bg Любомир Доросиев, зам.-председател на Асоциацията на вносителите на автомобили. По думите му и при новите са наблюдават подобни ръстове.
“През последната година има засилено търсене на колите втора употреба, защото производителите на нови автомобили имат големи забавяния поради липсата на части заради пандемията. В момента се чака между 6 и 12 месеца за придобиване на нов автомобил. Това кара хората, които имат нужда да закупят автомобил веднага да прибегнат към коли втора употреба”, допълва Доросиев.
Той подчерта, че хората избират автомобили втора употреба защото са запознати с характеристиките им и в повечето случаи ги намират за надеждни. Доросиев припомни и старата максима, че клиентите предпочитат да спестят, купувайки кола на старо, защото с изкарването на нов автомобил от шоурума той губи до 30% от стойността си, а след петата година тя става над 50-60% по-евтина от началната ѝ цена.
В София се търсят коли до 10 години
“Хората в по-големите градове търсят коли втора ръка до 10 години, а в по-малките населени места купуват всичко. В София се продават по-нови коли, смея да твърдя, че трудно се продават коли над 10 години, защото имат по-високи доходи, взимат и лизинг. Повечето клиенти от страната идват в столицата и купуват коли над 10 години”, заяви Доросиев.
Засилено търсене има и в чужбина, а цените ще се задържат поне още година
“Същото засилено търсене както у нас има и в чужбина. Човек няма какво да купи, или ако има то е много скъпо, а българите не са свикнали на тези цени. Опитваме се да търсим баланса, за да вземем нещо хем да е на цена с някои козметични външни забележки, като боядисване, защото тези услуги все още са на ниво и на цена. Навън мойте контрагенти в момента могат да генерират по два, три автомобила на месец, а за тези коли се борим по четири, пет, шест човека, за да вземем по един автомобил. С това наддаване колите стават все по-скъпи”, уточни Доросиев.
Той коментира и това ли се очаква цените скоро да се върнат към старите си стойности. “Поне в една година се очаква цените да се задържат или да станат и по-скъпи. Работещите автокъщи са почти празни”.
“Българите са скептично настроени към електрическите и хибридните коли. Те се питат какво би станало, ако батериите на този тип автомобили дефектират или изживеят жизнения си цикъл.
Хибридните коли, които аз продавам имат пет години гаранция от самия производител, а ако стане нещо с тази батерия, то автомобилът си остава просто бензинов или дизелов. Има търсене на всякакво търсене на автомобили”, каза зам.-председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили.
Автор: Ирина Евгениева
Ето какви пенсии взимат германците
Идеята се заражда през далечната 1885 г.
Американската мечта обикновено включва постигане на просперитет и притежание на няколко важни неща