1 USD
1.65608 BGN
Петрол
67.16 $/барел
Bitcoin
$106,748.0

Промоциите диктуват избора: Какво мотивира българите да пазаруват онлайн?

Какво означава новата тенденция ROPO ефект?

Онлайн пазаруването в България показва значителен растеж през последните години, въпреки че страната остава на последно място в Европейския съюз по дял на купувачи онлайн. Цената, промоциите и предишният опит с дадена марка се утвърждават като ключови фактори при вземане на решения. Това показва международното проучване The State of Shopping 2025, проведено от Shopfully сред девет европейски пазара, сред които и България.

  • Кое е най-важното за българите при онлайн пазаруване?
  • Кои за най-големите онлайн пречки пред купувачите?
  • Какви са очакванията на потребители за бъдещето на онлайн пазаруването?

Снимка: iStock

Данните от изследването очертават изместване на потребителското поведение – от спонтанни покупки към предварително планирани, информирани решения. 53% от анкетираните българи не очакват подобрение в покупателната си способност, а над 36% споделят, че ще продължат да пестят, дори при евентуално увеличение на доходите. Това обяснява защо над 60% поставят цената на преден план, редом с качеството (72.7%) и личния опит с бранда (47.3%).

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Промоциите и отстъпките заемат централно място в потребителските стратегии, като голяма част от българите вече не разчитат на импулсивно пазаруване. Вместо това, те сравняват оферти, следят кампании и изчакват най-подходящия момент за покупка.

Технологиите играят все по-съществена роля в потребителския процес. Все повече хора използват мобилни приложения, онлайн каталози и оферти според местоположението си, за да открият най-изгодните цени. Въпреки това, липсата на доверие (31%) и ниската осведоменост (29%) остават пречки пред по-масовото възприемане на тези дигитални решения.

Какво означава ROPO ефект-а?

Тенденцията „търси онлайн, купувай офлайн“ (т.нар. ROPO ефект) също се засилва сред българските потребители. Все повече хора започват пътя към покупка с онлайн проучване, но крайната сделка сключват във физически магазин. Това налага на ритейл брандовете да бъдат „видими“ и полезни на всяка стъпка – от онлайн търсенето до момента на покупката, като осигуряват плавен и консистентен потребителски път.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM 

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук