
Рекорден брой заявки за участие в BAPRA Bright Awards 2025
bTV Media Group е партньор на събитието
„Най-странното, което са търсили е мартеница с череп“, казва един от търговците
Само 4 дни остава до деня на Баба Марта – . Повечето от търговците изработват мартеници от години и започват тяхната продажба поне седмица преди празника.
Анджела Георгиева прави мартеници от 8 години, но в предаването „Преди обед“ казва, че цените на много места са завишени. За определянето на цената имат значение и разходите за материали и мястото, на което се продават.
„За мен мартеницата е един символ и трябва да остане достъпна за всички“, казва Анджела. „Едно левче е най-евтината. Масово са около 2-3 лв., а големите интериорни мартеници за дома и офиса стигат до 15-20 лв.“
Тя се придържа към класическата изработка, като работи най-често с вълна и естествени материали – вълна, дърво, керамика. Избягва пластмасата и целофанените опаковки.
Търговците казват, че най-често се продават мартеници-гривни, а купувачите, като Гергана Шаркова казва, че си личи кои мартеници са български и кои китайски.
„Ще ги разпозная веднага, защото българската мартеница е предимно вълнена. Нашите творци вкарват идея в изработката“, казва тя.
Изработката на мартениците отнема близо 1 година.
Цената на материалите
По думи на търговците вълната поскъпва и съответно изделието също поскъпва. Средната цена, която българите отделят за една мартеница е 3 лв., а някои търговци казват, че „Пижо и Пенда“ като символ на мартениците вече са отживелица.
„Най-странното, което са търсили е мартеница с череп“, казва един от търговците в подлеза на метрото пред екипа на bTV.
„Тази година реших да не е индивидуална мартеница за ръка за всеки, а нещо което да краси целия дом и затова си харесах едни щъркели, които се забучват в саксия. Взел съм 3 мартеници. 3 по 4 е 12 лв, общо като не съм приключил с покупките на мартениците“, казва Иван Николов, който срещаме при търговците.
Последвайте businessnovinite.bg вПоследвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
bTV Media Group е партньор на събитието
Експерт призова да си взимаме касовите бележки след зареждане на бензиностанция
ГОСТ: Таня Обущарова, Асоциация на операторите на ваучерите за храна