Лесен трик, с който може да накарате хората да откликнат на молбата ви

Думите, с които боравите имат голямо значение, казва професор по маркетинг

 

Да помолите някого за помощ може да ви се стори обременителна дейност. Молбата за помощник казва на другия човек, че уважавате неговия опит, като го ласкаете.

Това е само един пример за превръщане на „опциите в идентичности“, казва Джона Бергер, професор по маркетинг в Wharton School към Университета на Пенсилвания. Това е „наистина прост“ трик с голямо въздействие, добавя той: Искането на помощници вместо помощ, например, може да направи хората до 30% по-вероятно да действат.

Хората често се чувстват твърде заети, за да правят това, което „трябва“ да правят, независимо дали това е ходене на фитнес или гласуване всеки ноември – освен ако това не им дава шанс да покажат положителна част от своята идентичност.

„Оформянето на действия като възможности за заявяване на желани идентичности ще направи хората по-склонни да ги направят“, казва Бергер пред CNBC Make It. „Ако гласуването се превърне във възможност да покажа на себе си и на другите, че съм гласоподавател, е по-вероятно да го направя.“

Стратегията може да мотивира хората да действат положително и да избягват отрицателното, казва Бергер. Треньори, учители и родители често използват тази тактика, за да мотивират групи.

 

„Изневярата е лошо, но да си измамник е по-лошо. Да загубиш е лошо, да си губещ е по-лошо“, казва Бергер.

Как да използвате тази стратегия в ежедневието си

Да бъдем убедителни често се свежда до „фини промени в нашия език“, казва Бергер. Отделните думи, които използвате, често са по-важни от действителния характер на вашето съобщение, аргумент или молба, отбелязва той.

„Смятаме, че отделните думи всъщност нямат толкова голямо значение. Това е грешка“, казва Бергер. „Можете да имате отлични идеи, но отличните идеи не е задължително да накарат хората да ви слушат.“

На работа, ако искате някой да напише предложение, което да изпрати на клиент, можете да попитате: „Имаме ли писатели в офиса?“ Ако искате да научите ново умение, разберете дали някой смята себе си за учител.

Можете също така да обърнете стратегията навътре и да се опитате да промените собственото си мнение. Казването, че бягате, означава, че понякога го правите. Да кажете, че сте бегач, звучи по-настоятелно и ако все още не правите джогинг редовно, може да си позволите нов навик.

„Аз съм бегач. Аз съм отличник. Ние казваме на малките деца: „Ти не просто четеш, ти си читател“, казва Бергер. „Вие правите тези неща, защото това е самоличността, която притежавате,“

Още един убедителен езиков трик

Книгата на Бергер „Магически думи“, която беше публикувана миналата година, изследва други прости езикови трикове, които могат да ви направят по-убедителни за вашите приятели, колеги и шеф.

Едно такова бързо решение: хората са по-склонни да следват вашите препоръки и идеи, ако говорите и пишете в сегашно време.

Миналата година Бергер беше съавтор на анализ на повече от 200 000 рецензии на книги и музика. „Колкото повече изречения в това ревю използваха сегашно време, толкова по-полезно го намираха хората“, каза той наскоро в подкаста „Knowledge at Wharton“.

Сегашното време е по-убедително по две причини, каза Бергер: то обобщава вашия опит и ви кара да звучите по-уверени.

„Ако желаете да кажете не само, че тази книга имаше страхотен сюжет, но тя има страхотен сюжет; когато обобщавате отвъд миналото, това предполага, че сте по-уверени или сигурни в това, което казвате“, каза Бергер. „В резултат на това е по-вероятно хората да последват вашето мнение и да бъдат убедени в него.“

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст