КЗП: При онлайн пазаруването ниската цена е повод за притеснение
Експертите със специални предупреждения за търговията в социалните мрежи
Предприети са действия за защита на интересите на потребителите
Близо 28 000 бутилки "зехтин" със заблуждаващ етикет са изтеглени от българския пазар след съвместни проверки на Комисията по защита на потребителите (КЗП) и Българска агенция по безопасност на храните (БАБХ), съобщават от КЗП, цитирано от БТА.
Какво е установила проверката?
Проверките започват заради сигнал от Българска национална асоциация "Активни потребители“, касаещ предлагане на хранителен продукт в търговски обекти на национално представена верига магазини за хранителни стоки. Исканата проверка е, за да се установи дали етикетите на стоката не са заблуждаващи за потребителите.
Длъжностни лица на КЗП и БАБХ са направили три проверки в различни обекти на търговската верига по различно време, при които контролните органи не са установили предлагане за продажба на посочения в сигнала зехтин в търговските зали, пише в съобщението. Извършени са проверки и в складовите помещения на магазина, където също не е установено да има налични количества.
Какви са иззетите продукти?
Предвид констатациите, от служителите на БАБХ са изискани документи за проследяване на стоката и е извършена проверка при вносителя на продукта. При тази проверка са установени несъответствия в етикетирането на продукта съгласно изискванията на Делегиран Регламент (ЕС) 2022/2104, респективно продуктът не може да се предлага на пазара на Европейския съюз.
БАБХ е предприела действия съгласно вменените правомощия на институцията и наличните 27 631 бр. бутилки "Mediterranean Blend of Italian Sunflower Oil & Extra Virgin Olive Oil (20 %)" от 1 л. са спрени за продажба.
Изготвено е уведомление до компетентния орган на Италия по системата за храни и фуражи (RASFF) за обмен на информация между страните-членки по отношение на етикетирането и информацията, която е предоставена за продукта.
Експертите със специални предупреждения за търговията в социалните мрежи
Целта е да се намали замърсяването на въздуха
Клиентите ще плащат 10% по-малко, отколкото преди