1 USD
1.83027 BGN
Петрол
Bitcoin
$64,726.2

Топ 5 причини служителите да напускат работа: Никога не е само заради парите!

Топ 5
 

1. Лош мениджмънт

Тази стара градска легенда, че хората не напускат работата си, а напускат мениджърите си, днес е по-точна, отколкото може да си представите.

Бездната в комуникацията и поставянето на цели може да е „дело“ на висшия, средния или по-ниския мениджмънт, но със сигурност проблемът е някъде по тази линия. Служителите търсят и разчитат на ръководството за лидерство, сътрудничество и ясно определени цели и когато не получат някое от тях, проблемът е налице!

Добрият мениджър проявява съпричастност, знае как да мотивира според индивидуалните особености на служителите, дава пример и видимо се наслаждава на предизвикателството да създаде и управлява висококвалифициран екип.

За съжаление, има много компании, които сляпо защитават своите мениджъри, въпреки че очевидно имат проблем с текучеството на кадри. Обикновено те не разследват и не питат защо служителите напускат. Често срещана грешка, е насърчаването на добри професионалисти в работата си, да се издигат в йерархията на мениджмънта, без да имат уменията или способностите да бъдат лидери.

Снимка: iStock

2. Токсична фирмена култура

Хората напускат работните си места, защото не успяват да се впишат във фирмената култура на компанията. Това е доста тясна връзка с тази за лошото управление, тъй като културата става все по-важен фактор за хората и изглежда, че служителите са по-малко толерантни към токсична култура от всякога. Ще се изненадате колко много хора споделят, че вече не могат да работят за своя работодател поради средата на работното място или несъответствието на ценностите.

Проблемите, с които служителите на-често се сблъскват на работното място и определят като фатални за оставането си в компанията включват тормоз, сексизъм, посредствена продукция, незрялост, липса на екипно ориентирана среда и липса на посока и стремеж на бизнеса.

Снимка: Getty Images/Guliver Photos

3. Липса на професионално развитие

Всички обичаме да ни оценяват за това, което правим, а увеличението на заплатата или повишението е страхотно, но има нещо повече от това.

Много служители търсят по-предизвикателна работа и възможности за професионално развитие. Компаниите трябва да обмислят колко остаряла може да стане една работа за служителите, когато се очаква да изпълняват едни и същи задачи ден след ден или просто да намерят ролята за твърде лесна.

Липсата на възможност за учене и развитие е нещо, което често служителите споделят. Обикновено след изтъкването на тази причина служителите търсят възможността другаде.

Някои организации са страхотни в разпознаването на необходимостта от професионално развитие и откриват, че то вдъхновява лоялност, мотивация и подхранва желанието за успех.

Снимка: Getty Images/Guliver Photos

4. Невъзможност за баланс между работа и личен живот

Много компании днес предлагат гъвкавост в работното време, решения за непълно работно време, възможност за работа от вкъщи, хибриден модел на работа и други иновативни решения.

Тъй като това все още не са опции в огромното мнозинство компании, не би трябвало да е шок, че хората ще напуснат работата си, за да намерят по-добра възможност другаде, просто защото могат.

Компаниите, които улесняват възможността да прекарвате време с децата си, да се занимавате с хобитата си имат по-щастлива и следователно по-продуктивна работна сила.

Друг често срещан проблем е „прегарянето“ или т. нар „бърнаут“.  Хората рядко признават, че се чувстват така или просто не го осъзнават, но е по-разпространено, отколкото си мислите. Хората могат да бъдат и биват докарани до своите граници, докато вече не могат да поддържат физическото и психическото си здраве. В такива моменти се разбира колко адекватна подкрепа може да им предостави техния работодател.

Снимка: istockphoto

5. Липса на признателност/награда

В човешката природа е да искате да се чувствате оценени или да бъде възнаградени за добре свършена работа. Повечето хора прекарват повече време на работното място, отколкото у дома с любимите си хора или правейки неща, които им харесват. Ако не бъдат оценени или не  получават награда (облаги, повишения, бонуси, повишения на заплатите), те чувстват, че упоритата им работа е пренебрегната.

Тази липса на признание е деморализираща, особено за онези, които се отличават със своите позиции. Наложително е работодателите да слушат и разбират своите служители, за да могат да се научат как да ги мотивират. Понякога и най-малката награда или обикновено потупване на рамото може да означава всичко.

Снимка: iStock

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии