Филмите за Оскар, които загубиха милиони (ВИДЕО)

Топ 5

Някои от заглавията ще ви изненадат.

 

 Това, че един филм се окаже боксофис провал, не винаги означава, че не е качествен. Въпреки загубите за милиони, част от филмите са достойни за наградите на Филмовата академия. Ето списък с някои от най-големите касови провали в историята, които си струва да разгледате. Някои от филмите в списъка ще ви изненадат.

Напред (2020)

Pixar обикновено е гаранция за успех, но неговият трогателен и прочувствен разказ на истории не беше съпоставим с пандемията COVID-19. „Напред“ е вълшебна история за двама братя елфи, които се опитват да се свържат отново с покойния си баща. Филмът обаче беше пуснат само две седмици преди кината по света да започнат да затварят вратите си през март 2020г.

 Onward в крайна сметка загуби около 131 милиона щатски долара, но е повече от вероятно филмът да е бил печеливш, при различна ситуация.  

 

Семейната анимация е оценена с 88% на Rotten Tomatoes, което е ниско за Pixar, но като цяло страхотен резултат.  Филмът номиниран и за Оскар за най-добър анимационен филм, но загуби от другия филм на Pixar Soul. 

Али (2001)

Този биографичен филм за боксовата легенда Мохамед Али даде на Уил Смит първата му номинация за Оскар.  Освен това му донесе третата поредна боксофис провал подред след филмите „Този див, див запад“ и „Легендата за Багър Ванс“. И ако за тези два филма можем да предположим защо се провалиха, то трудно можем да си обясним защо Али падна в боксофиса.

 Режисьорът Майкъл Ман беше в гореща серия след „Жега“ и „Вътрешен човек“, а представянето на Смит оправда своята реклама, а Мохамед Али безспорно и  обичан спортист по целия свят.

 

 Продължителността на филма от два часа и половина може да е отблъснала някои хора, но недостатъците му в боксофиса до голяма степен се дължат на това, че беше в пряка конкуренция с „Властелинът на пръстените: Братството на пръстена“.  Така или иначе, Али спечели само около половината от разходите си, което постави загубите около 90 милиона щатски долара

Хюго (2011) 

Името Мартин Скорсезе обикновено извиква интуитивни образи на насилие и гангстери – помислете за Raging Bull, Goodfellas, Casino, The Irishman, The Departed и Taxi Driver.  Обикновено не го свързваме със семейни забавления, което може би е причината публиката да не се появи за неговата магическа, подходяща за деца адаптация на „Хюго“

 Създаването на това любовно писмо към раждането на киното и режисьора пионер Джордж Мелиес струва около 150 милиона щатски долара, като други около 120 милиона щатски долара са похарчени за промоция. Това беше най-скъпият филм на Скорсезе до момента и заснемането в 3D допринесе значително за това.  Може би при по-малък бюджет нямаше да загуби повече от 100 милиона долара.

 

 Но зашеметяващата визия на Скорсезе, която донесе на филма пет Оскара от 11 номинации, включително за операторско майсторство, режисура и визуални ефекти  Критиците го харесаха, както и публиката, която си направи труда да го види, се оказа боксофис провал за един от великите режисьори на киното.

Приключенията на барон Мюнхаузен (1988) 

Съобщава се, че известният нещастен и хаотичен режисьор Тери Гилиъм вече е надвишил бюджета с 2 милиона щатски долара, преди дори да започнат снимките на тази брилянтна и странна фантазия.  Тогава не е изненада, че продукцията струва два пъти повече от предвиденото в бюджета. Заради надхвърлянето на бюджета, Робин Уилямс остава без хонорар за епизодичната си роля, тъй като не остават пари. В опит да възстановят разходите си и нуждаейки се от силно представяне в боксофиса, ръководителите на Columbia Pictures всъщност го погребват с ограничено излъчване в кината.

В резултат на това „Барон Мюнхаузен“ прави около една пета от бюджета си, тъй като публиката се бори да намери кино, в което да го гледа, и в продължение на няколко години се смяташе за най-големия провал на всички времена. Въпреки това той спечели положителни отзиви, бе номиниран за четири награди Оскар и е един от многото странни и прекрасни филми в каталога на Гилиъм. 

Blade Runner 2049 (2017) 

Оригиналният „Блейд Рънър“ не постигна огромен успех в боксофиса, нито беше любимецът на критиката, какъвто е сега. Пуснат сред море от високопоставени научно-фантастични и фентъзи филми (The Thing, Star Trek II: The Wrath of Khan, Conan the Barbarian и E.T. ), футуристичната ноар култова класика на Ридли Скот беше изключително недооценена  и недостатъчно наблюдаван през 1982 г. Така че не е изненадващо, че това 35 години по-късно продължение също се провали. Щеше да е изненадващо,  ако закъснялото продължение на класиката беше спечелило 400 милиона щатски долара необходими за покриване на маркетингови и производствени разходи, дори със завръщането на Харисън Форд и Райън Гослинг в главната роля, пише Abc.net. 

В крайна сметка филмът падна с около 80 милиона долара, което го направи истинска боксофис бомба, но, подобно на оригинала, Blade Runner 2049 е визуален шедьовър, изпълнен с дълбоки теми и интригуващи идеи. Най-доброто от всичко е, че разбира защо оригиналният филм е проработил и с любов имитира тези силни страни, докато намира своя собствен път в мрачното бъдеще.

 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст