1 USD
1.85792 BGN
Петрол
72.68 $/барел
Bitcoin
$97,440.9

Защо Gen Z се отказва от Google?

Младото поколение предпочита да търси информация най-вече в TikTok

 

Когато стане въпрос за търсене на информация, всички можем да се съгласим, че Google е най-използваната и полезна търсачка. Тя е толкова разпространена, че самата дума "гугълна" стана част от Оксфордския речник през юни 2006 г. и се е превърна в синоним на търсене на информация в интернет. Но с развиването на технологиите Google все повече започва да губи своя блясък.

Хората започват все повече да използват социалните медийни платформи не само за комуникация с приятели и качване на мултимедийно съдържание. Приложения като TikTok и Facebook се превръщат в жизненоважни инструменти за търсене и разпространение на информация. Forbes заедно с Talker Research, провеждат проучване, в което разкриват как хората са променили начина, по който се ангажират както със съдържанието, така и с търговията онлайн.

Проучването

Проучването показва, че има средно 25% спад в използването на Google за търсене на информация между поколението Z и поколението X. Тези данни сочат към еволюция в навиците за търсене. По-младите потребители се ориентират към алтернативи, които отговарят по-добре на техните информационни нужди и начин на живот. Това са именно социалните мрежи. Те вечене не са само за свързване, но са се превърнали в основни инструменти за търсене за една четвърт от населението.

По-специално TikTok се издигна като предпочитан ресурс пред Google за поколението Z, което показва предпочитание към бързото, визуално ориентирано съдържание, което предлага платформата. Проучването също така показва 30% спад в използването на търсачките за откриване на марки сред поколението Z в сравнение с Бейби бумърите, което предполага преминаване към намиране на марки директно чрез каналите на социалните медии.

Тази тенденция е допълнително подкрепена от факта, че 24% от анкетираните откриват ежедневно нови марки чрез социалните медии, което доказва ролята им не само в комуникацията, но и в активното оформяне на потребителските навици и предпочитания.

Бизнес Видео Подкаст