Без нощно каране на Боровец и днес
Курортът остана на тъмно през вчерашния ден
Как да минимализираме щетите?
Студеното време ще накара всички автомобили – бензинови, дизелови и електрически, да функционират по-малко ефективно.
Изтощен акумулатор, дефектен алтернатор или проблем със стартера могат да доведат до това, че автомобил с двигател с вътрешно горене (ICE) се бори да запали през зимата. Електромобилите обаче са изправени пред различни предизвикателства поради химията на батериите.
Как се отразяват ниските температури?
Ниските температури намаляват капацитета и обхвата на батерията. Капацитетът е по същество количеството енергия, което батерията може да побере и колко бързо може да я разреди, така че презареждането да отнеме повече време.
При силен студ точките за зареждане също могат да бъдат засегнати и резултатът може да бъде значително по-бавно време за зареждане, така че можете да очаквате да прекарате по-дълго на станциите за зареждане през зимата.
Как падането на температурата се отразява на батериите на EV?
EV батериите съхраняват и освобождават енергия. По-студеното време забавя този процес. Моделите с термопомпи и усъвършенствани термични системи работят по-добре, запазвайки по-голям обхват от тези без.
Като цяло пробегът на EV може да спадне до 30% при умерено зимно време, като намаленията достигат 32% при по-тежки условия. Норвежката автомобилна федерация редовно тества електромобили през зимата и лятото, за да предостави представа за загубата на пробег.
В скорошен зимен тест 23 превозни средства се движат по смесица от градски и извънградски пътища при температури между -2°C и -10°C. Всяко стартира с пълно зареждане и се кара до изтощаване. Резултатите показват, че въпреки че всички модели са загубили обхват, степента варира значително.
Например, по данни на Euronews, най-добре представящите се модели запазват по-голямата част от рекламирания си пробег: HiPhi Z води с 522 км, само 5,9% под рейтинга си на Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure. Следван от NIO ET5 на 481 км и Hyundai's IONIQ 6 на 468 км.
Минимизиране на въздействието на студеното време
Може да не сте в състояние да контролирате времето, но има множество начини да сведете до минимум въздействието на ниските температури върху вашия обхват.
Когато зареждате през нощта, можете да планирате предварителна подготовка за времето, в което тръгвате. Това ви позволява предварително да загреете кабината на автомобила, преди да започнете пътуването си, като по този начин намалявате натоварването на батерията.
След като сте на път, включването на отоплението е най-бързият начин да загубите обхват, така че вместо това използвайте отопляеми седалки и отопляем волан, тъй като те използват по-малко енергия от отоплението на цялата кабина, което ги прави ефективен избор за поддържане на топлина.
Внимавайте и за EV с термопомпа. Термопомпата пренася топлината от по-хладните зони към по-топлите, управлявайки контрола на температурата в кабината и батерията. Заслужава си да закупите кола, оборудвана с такъв, или да похарчите допълнително за такъв, ако се предлага като опция.
И накрая, уверете се, че гумите ви са правилно напомпани, тъй като това помага на батерията да издържи по-дълго и проверявайте редовно налягането в гумите, тъй като всеки дисбаланс в налягането на гумите може да повлияе на вашата енергийна ефективност.
Курортът остана на тъмно през вчерашния ден
Космическият апарат е конструиран така, че да издържа на екстремните условия на Слънцето
Популярният сериал се завръща на екран с втори сезон