Тези цветове автомобили имат най-висока и най-ниска цена при препродажба

Технологии

Сиво, бяло, черно, жълто или синьо? Кой цвят се продава за най-много пари

 

От жълти кабриолети до зелени миниванове, необичайните цветове автомобили изглежда имат най-добра стойност на пазара при повторна продажба.  

Въпреки че черните и сребристите превозни средства, например, са много по-популярни сред купувачите на нови автомобили, изследването на iSeeCars.com показва, че колите с обикновени цветове могат бързо да загубят стойност.

„Има твърде много автомобили, налични в тези цветове, за да се повиши стойността при препродажба“, каза Карл Брауер, анализатор в компанията за търсене на автомобили, в доклад от юни.

В САЩ спадът на цената е много по-нисък за автомобили с определени цветове - като жълто, достигайки само 13,5%. В сравнение със средния тригодишен спад на стойността от 9 674 долара, жълтите коли губят 6 588 долара от цената си.

Нещата в България може би са малко по-различни, защото жълтите коли най-вероятно са били таксита. Помислете за продажба на жълта кола по скоро в чужбина.

Какво казва изследването

За автомобилния пазар като цяло цветовете, които са по-скъпи при препродажба са жълто, бежово, оранжево, зелено, червено, бяло и синьо. Това не означава, че ще ги продадете по-лесно от обичайните цветове. идеята тук е че ще вземете повече пари. 

В сравнение с анализа от миналата година, бежовото се изкачва от номер 9 на второ място. Може да е трудно да се каже точно защо даден цвят се представя добре по отношение на запазването на стойността си, но iSeeCars.com предполага, че бежовите автомобили се справят по-добре от другите цветове, тъй като някои специални облицовки на офроуд камиони са направени в този цвят, включително Jeep Gladiator Mojave и Toyota Tacoma TRD, които са желани превозни средства.

 

Като цяло кафявото е вторият най-лош цвят (само пред златното), ако се опитвате да продадете автомобила си, но е най-добрият цвят за седани, ако искате колата ви да има стойност. Кафявото „се слива“, което купувачите на използвани седани изглежда харесват, според доклада.

Зеленото се справя добре във всяка категория, но това е особено вярно в сегмента на минивановете, където е най-високо класираният цвят за стойност при препродажба, „което предполага, че консервативният земен тон съответства на демографията на минивановете“, според доклада.

Както се оказва обаче, цветът на автомобила има доста голямо значение и вероятно може да направи разлика от няколко хиляди долара, когато дойде време за продажба.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст