
Финализираха нова сделка за проучванията в морския блок „Хан Аспарух“
Целта на партньорите е да започнат проучвателни сондажи през 2025 година
Китайските производители се възползват от друга тенденция - нарастващата популярност на смарт часовниците за деца
За първи път продажбите на смарт часовници в световен мащаб спадат. Причината до голяма степен е поради резкия спад в популярността на пазарния лидер - Apple.
Компанията за пазарни проучвания Counterpoint казва, че през 2024 г. са били доставени 7% по-малко устройства в сравнение с предходната година.
Доставките на Apple Watch са паднали с 19% през този период, казва BBC. Според проучванията за спада на Apple са виновни слуховете за висок клас Ultra 3 модел, които никога не се материализираха. Най-големият двигател на спада е Северна Америка, където липсата на Ultra 3 и минималните надстройки на функциите в гамата S10 накараха потребителите да се въздържат от покупки.
Apple бяха засегнати от забрани за продажби и внос в САЩ в края на 2023 г. и началото на 2024 г. заради оспорван патент относно мониторинга на нивото на кислород в кръвта. Компанията запазва 22% от пазарния дял през последните три месеца на 2024 г., което е спад с от 25% година по-рано.
Въпреки общия спад, през миналата година се наблюдава огромно увеличение на продажбите на произведени в Китай смарт часовници от марки като Xiaomi, Huawei и Imoo. Продажбите в Китай нараснаха от 19% до 25% през последното тримесечие на 2023 г. Това беше първият път, когато страната регистрира повече продажби на смарт часовници от Индия или Северна Америка, според Counterpoint.
Китайските производители се възползват от друга тенденция - нарастващата популярност на смарт часовниците за деца, единственият сегмент от пазара, който расте през 2024 г. Imoo е специализиран в детски смарт часовници и отбеляза ръст от 22% в доставките. Но Imoo беше засенчен от 135% увеличение на доставките от базираната в Пекин технологична компания Xiaomi.
Неговите устройства за проследяване на активността Smart Band се продават за малка част от цената на конкурентите, произведени от Apple и Samsung.
Друг основен фактор за спада на пазара в Индия – която държеше 30% от пазара, а сега пада на 23%. Според експертите това отчасти се дължи на "балон" в ултра-евтините устройства от индийски производители, който сега се спука.
Counterpoint казва, че очаква леко възстановяване на световния пазар, с „едноцифрен процентов ръст през 2025 г.“.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Целта на партньорите е да започнат проучвателни сондажи през 2025 година
Компанията предлага R1-Omni за безплатно изтегляне
Страната ни ще се присъедини към Зеления енергиен коридор, каза министър Жечо Станков