1 USD
1.67337 BGN
Петрол
65.12 $/барел
Bitcoin
$118,426.0

Станаха ли скучни смарт часовниците?

Технологии

Китайските производители се възползват от друга тенденция - нарастващата популярност на смарт часовниците за деца

За първи път продажбите на смарт часовници в световен мащаб спадат. Причината до голяма степен е поради резкия спад в популярността на пазарния лидер - Apple.

Компанията за пазарни проучвания Counterpoint казва, че през 2024 г. са били доставени 7% по-малко устройства в сравнение с предходната година.

Доставките на Apple Watch са паднали с 19% през този период, казва BBC. Според проучванията за спада на Apple са виновни слуховете за висок клас Ultra 3 модел, които никога не се материализираха. Най-големият двигател на спада е Северна Америка, където липсата на Ultra 3 и минималните надстройки на функциите в гамата S10 накараха потребителите да се въздържат от покупки.

Apple бяха засегнати от забрани за продажби и внос в САЩ в края на 2023 г. и началото на 2024 г. заради оспорван патент относно мониторинга на нивото на кислород в кръвта. Компанията запазва 22% от пазарния дял през последните три месеца на 2024 г., което е спад с от 25% година по-рано.

Въпреки общия спад, през миналата година се наблюдава огромно увеличение на продажбите на произведени в Китай смарт часовници от марки като Xiaomi, Huawei и Imoo. Продажбите в Китай нараснаха от 19% до 25% през последното тримесечие на 2023 г. Това беше първият път, когато страната регистрира повече продажби на смарт часовници от Индия или Северна Америка, според Counterpoint.

Снимка: Apple

Китайските производители се възползват от друга тенденция - нарастващата популярност на смарт часовниците за деца, единственият сегмент от пазара, който расте през 2024 г. Imoo е специализиран в детски смарт часовници и отбеляза ръст от 22% в доставките. Но Imoo беше засенчен от 135% увеличение на доставките от базираната в Пекин технологична компания Xiaomi.

Неговите устройства за проследяване на активността Smart Band се продават за малка част от цената на конкурентите, произведени от Apple и Samsung.

Друг основен фактор за спада на пазара в Индия – която държеше 30% от пазара, а сега пада на 23%. Според експертите това отчасти се дължи на "балон" в ултра-евтините устройства от индийски производители, който сега се спука.

Counterpoint казва, че очаква леко възстановяване на световния пазар, с „едноцифрен процентов ръст през 2025 г.“.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Виж всички предложения от брошурата тук