Социалните мрежи предлагат повече функции за родителски контрол

Технологии

Тийнейджърите заобикалят рестрикциите

Платформи от Snapchat до TikTok и Instagram работят върху нови функции, които да направят услугите им по-безопасни и подходящи за тийнейджърите на фона на нарастващите опасения за негативното влияние, което оказват социалните мрежи върху подрастващите.

Инструментите предлагат някакъв вид помощ като блокират непознати, които пишат на деца, но си имат и недостатъци. Младежите, например, могат да заобиколят ограниченията като излъжат за годините си. Така отговорността се прехвърля върху родителите, които не могат да направят почти нищо, за да следят за зловредни или неподходящи материали, които алгоритмите предлагат на децата им.  

Снимка: Instagram

„Платформите са наясно с алгоритмите си и със съдържанието, което предлагат, но не предприемат конкретни стъпки да променят това“, смятат експерти. Колкото повече скролват тийнейджърите, толкова по-ангажирани стават към приложенията, а компаниите от своя страна печелят от потребителите.

Важно е обаче да има диалог по темата, категорични са специалистите. Родителите би трябвало редовно да водят разговори с децата си и да им обясняват за опасностите, които дебнат във виртуалното пространство. Но повечето деца имат акаунти в най-различни приложения, които постоянно се обновяват.

Snapchat, например, представи новата си функция за родителски контрол. Родителите вече могат да следят с кого са приятели техните тийнейджъри и с кого са разговаряли наскоро, при условие че децата са съгласни да бъдат наблюдавани в приложението. Възрастните също трябва да имат акаунт в Snapchat, за да имат достъп до функцията, но не могат да видят конкретното съдържание. 

Снимка: iStock

Най-популярната платформа сред подрастващите в Щатите, например, според нов доклад на Pew Research Center, е TikTok. Данните показват, че 67% от тях са активни в китайското приложение за споделяние на видеа. От компанията отбелязват, че са се фокусирали върху подходящи за възрастта на тийнейджърите опции и директното изпращане на съобщения не е достъпно за по-малките потребители. Има и функции, чрез които родителите настройват времето, което децата им прекарват в приложението, както и съдържанието, до което имат достъп. Въпреки това, децата намират начини да заобиколят и тези рестрикции и да действат самостоятелно, казват експертите.

Instagram е втората най-популярна мрежа сред тийнейджърите в САЩ. Платформата, собственост на компанията майка на Facebook Meta, е посещавана от 62% от младите, следвана от Snapchat с 59 на сто.

Не е изненадващо, че едва 32% от подрастващите са използвали някога Facebook, което е сериозен спад спрямо 2014-2015 година, когато 71% от младите са били ангажирани с мрежата на Зукърбърг.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст