В каква валута ще са промоциите в магазина, когато приемем еврото и как ще се връща ресто?
Кога левът ще престане да бъде средство за плащане?
Над 4,5 милиарда души по света използват поне една от всички социални мрежи
Над 4,5 милиарда души по света използват поне една от всички социални мрежи. Това прави около 57% от световното население.
И все пак, докато аудиторията на социалните мрежи е изключително разнообразна, само шепа компании контролират по-голямата част от най-популярните платформи в света. Например Meta на Марк Зукърбърк притежава четири от най-широко използвани платформи в света.
Подредихме тази класация с платформите, които всеки трябва да има:
Платформата Instagram се утвърди като безспорен фаворит и втори „дом“ на влиятелни лица, брандове, блогъри, собственици на малък бизнес и всички, които са в социаните мрежи заради красивите снимки и модерния лайфстайл. Instagram надхвърли над 1 млрд. потребители месечно. Ако някой се чуди дали значим сегмент от неговата аудитория прекарва време в платформата, отговорът е почти сигурен. Категорично, да!
Кой е в Instagram и защо?
Instagram се превърна в една от най-популярните платформи за социални медии за тийнейджъри и младежи. Повечето от потребители са на възраст под 40 години.
Съдържанието, което работи най-добре в Instagram:
Красива фотография, зашеметяващи визуализации, уникален дизайн, вертикално видео, възможност за онлайн продажби.
YouTube се слави като втората най-популярна социална мрежа в света и част от компанията майка – Google Alphabet. Освен за забавление и хиляди часове видео, което потребителите могат да изгледат, бизнесът използва съдържанието на милиони ютубъри да стане по-разпознаваем. От друга страна, рекламите преди всяко видео отведоха маркетинга на ново ниво. Тази платформа е задължителна за достигане до повече от 2 милиарда потребители месечно.
Кой е в YouTube и защо:
Аудитория, която консумира видео съдържание като средство за образование или забавление. През последните години като част от разбирането за успешен маркетинг се превърна максимата „Бъдещето е във видеото“!
Цели 73% от хората съобщават, че редовно използват YouTube, като голяма концентрация във възрастовия диапазон е от 15 до 34 години. YouTube е широко популярен както сред мъжете, така и сред жените и употребата има тенденция да се увеличава заедно с доходите и нивото на образование.
Съдържанието, което работи най-добре в YouTube:
Само видео. В зависимост от тип бизнес и коя е вашата аудитория, както дългосрочното, така и краткото видео съдържание може да работи много добре на тази платформа. Повечето зрители очакват комбинация от образование и забавление, така че независимо дали обучавате аудиторията си за нововъзникващи маркетингови тактики, стрийминг на видео игра или подкасти. Създателите на съдържание работят усилено, за да задържат вниманието в тази изключително конкурентна мрежа с видеоклипове.
Новака в семейството на социалните мрежи е на по-малко от две години, но получи над 1 милиард изтегляния на своето базирано на видео съдържание приложение само през първата си година. Съобщава се, че днес TikTok има над 800 милиона потребители месечно, което незабавно го нарежда сред най-добрите платформи за социални медии в света по отношение на потребителските цифри.
Кой е в TikTok (и защо):
Около 50% от аудиторията на TikTok е на възраст под 35 години, като по-голямата част от тази аудитория е концентрирана между 16 и 24 години.
Съдържанието, което работи най-добре в TikTok:
Забавно, интересно, комедийно кратко видео съдържание, обикновено придружавано от мелодията на актуални песни.
С близо 2,5 милиарда потребители месечно, Facebook е най-голямата социална мрежа в света. Въпреки, че почти всеки е във Facebook, мрежата е развила донякъде негативна репутация след отлива на по-младите потребители, които все повече се обръщат към други алтернативни сайтове.
Платформата е подходяща за всеки бранд, който иска да се възползва от споделянето на новини, свързани с индустрията, ангажиращи (в кратка форма) видеоклипове, графики и друго визуално привлекателно съдържание – особено, ако основната аудитория е на възраст над 30 години. Facebook предлага използването на групи, с цел събиране на общности заедно онлайн. реклама, но могат да бъдат полезни при създаването на разговор.
Кой е във Facebook и защо?
68% от възрастните съобщават, че използват Facebook, като 51% казват, че са активни няколко пъти на ден. Употребата се разпределя доста равномерно между мъже и жени, докато потребителите са склонни да стават все по-активни с нарастване на възрастта (особено извън демографската група над 40+).
Съдържанието, което работи най-добре във Facebook:
Колкото по-интересно, ангажиращо или дори популярно е съдържанието, толкова по-вероятно е то да стане вайръл във Facebook. Създателите на съдържание във Facebook залагат силно на кратки видеоклипове, привличащи вниманието изображения и заглавия.
Докато броят на активните потребители на Twitter месечно се движи около 300 милиона, 40% от тези потребители са активни на сайта по няколко пъти дневно, което предполага, че аудиторията, която използва тази платформата е много ангажирана. Популярността на тази социалната мрежа е висока сред технически подготвените потребители и е особено активен в B2B вертикалите, свързани с бизнеса, маркетинга и политиката днес.
Кой е в Twitter и защо:
63% от потребителите на Twitter са на възраст между 35 и 65 години, като мъжете съставляват почти две трети от всички потребители.
Съдържанието, което работи най-добре в Twitter:
Twitter се превърна в много популярна мрежа за най-актуалните новини и директна връзка между много държавни глави, политици и остроумни мисли на редица ексцентрични популярни лица, който просто се появяват и с няколко думи предизвикват „бум“ от коментари и вълнения.
Кога левът ще престане да бъде средство за плащане?
Под собствеността на Мъск X е активно рекламиран като алтернатива на традиционните медии
Евентуална американска собственост върху "Северен поток 2" ще осигури лост в мирните преговори с Русия, според него