Регулатори на ЕС глобяват LinkedIn с 310 млн. евро

Технологии

Санкцията е свързана с обработването от платформата на социалните медии на данните на нейните членове

 

Водещият регулатор на поверителността на Европейския съюз заяви, че е наложил глоба от 310 милиона евро на Microsoft, отваря нов разделпрофесионална мрежова платформа LinkedIn над нейните целеви рекламни практики, съобщава Reuters. 

Ирландският комисар по защита на данните е водещият регулатор на поверителността на Европейския съюз за повечето от водещите американски интернет фирми поради местоположението на техните операции в ЕС в страната.

„Обработването на лични данни без подходящо правно основание е ясно и сериозно нарушение на основното право на субектите на данни за защита на данните“, каза в изявление заместник-комисарят на DPC Греъм Дойл.

Миналата година Microsoft заяви, че очаква да поеме такса от около 425 млн. долара за потенциална глоба от ирландския регулатор за своя LinkedIn отдел.
 
Глобата 
 
Снимка: Pexels
Това е петата най-голяма глоба, наложена от ирландския регулаторен орган съгласно Общия регламент за защита на данните и шестата най-голяма глоба от който и да е орган на ЕС от въвеждането на режима през 2018 г. В изявление на LinkedIn се казва:
 
„Въпреки че вярваме, че сме спазили Общия регламент за защита на данните ние работим, за да гарантираме, че нашите рекламни практики отговарят на това решение до крайния срок на IDPC.“
 
Глобите на Microsoft 

Глобата е по-ниска от 393,4 милиона евро, които Microsoft заяви, че е заделила миналата година, за да покрие разходите за санкции, произтичащи от случая, който започна през 2018 г. с жалба от френска организация с нестопанска цел към данните на тази страна регулатор на защитата.

Технологичният гигант каза на инвеститорите в актуализация през юни 2023 г., че е видял непублична версия на проекторешението на DPC, посочвайки нивото на наказанието, пред което може да се изправи. Microsoft заяви, че ще „оспори правното основание и размера на предложената глоба и ще продължи да защитава съответствието си с GDPR“.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст