Централна банка на Сирия нареди на търговските банки да подновят дейността си утре
Изявлението идва ден, след като дългогодишният президент Башар ал Асад беше свален от власт
Ето какви са предимствата и недостатъците
Със стреса от управлението на 83 служители, Хану Раума се чувстваше обезкуражен и разочарован. „Бях прекалено затънал във всички тези неща, които трябваше да свърша и почувствах разочарование от това“, казва Раума, който е базиран във Ванкувър, Канада, съобщава BBC.
Той е старши мениджър в компания, наречена Student Marketing Agency, която наема студенти за предоставяне на маркетингова подкрепа за малкия бизнес. „Когато привличах нови клиенти, половината от съзнанието ми казваше „ще се прецакаме“ и това ще да намали ентусиазма ми.“ Но Раума казва, че всичко се е променило от миналия ноември, когато фирмата започна да използва автономен AI мениджър, разработен от базираната в САЩ компания Inspira.
Мениджърът на AI помага на служителите на агенцията, които работят дистанционно с гъвкаво работно време, да определят графиците си и да планират натоварванията си предварително. Той проверява тяхното отчитане на времето, изпраща им напомняния за краен срок и редовни съобщения за регистрация и записва времето, прекарано на различни клиенти, така че последните да могат да бъдат таксувани точно.
AI също така прави предложения за подобряване на формулировката на писмен текст и е на разположение, за да отговори на въпроси, свързани с работата, и автоматично актуализира напредъка на работата на всеки.
Раума казва, че преминаването към AI мениджър не само е намалило нивата му на стрес, но е позволило на служителите му да работят по-бързо и да бъдат по-продуктивни. „Мога да се съсредоточа върху растежа на компанията и всички положителни неща, които мога да свърша.
Раума добавя, че отношенията му със служителите му също са се подобрили драстично. „Преди се чувствах като в ситуацията баща-дете. Сега сме по-равнопоставени. Преди това беше само решаване на проблеми. Но сега можем да водим по-безгрижни дискусии.“
Но не всички в Student Marketing Agency използват AI мениджъра. Раума и 26 от неговите 83 служители всъщност бяха част от проучване, проведено от Inspira и академици от Колумбийския университет, Държавния университет на Аризона и Университета на Уисконсин, за да сравнят представянето на AI мениджъра с неговите човешки колеги.
Участниците бяха разделени на три групи: една обучавана от човешки мениджър, друга от AI мениджър и последната група от AI и човешки мениджър.
Мениджърът на AI постигна 44% успеваемост в това да накара служителите да планират работните си дни предварително и успя да мотивира служителите да влизат навреме в 42% от случаите. Тези цифри са сравними с човешкия мениджър, който постига резултати от 45% и 44% за тези две области.
И все пак, когато мениджърът на AI работи в партньорство с човешки мениджър, заедно те постигнаха 72% успеваемост в това да накарат служителите да планират предварително работните си дни.
Въпреки че проучването е статистически малко и е концентрирано върху конкретен тип работник и област, резултатите от него сочат интересни последици за компаниите, които въвеждат инструменти за AI.
Докато фирми като UPS, Klarna, Dell и други обявиха значителни съкращения на работни места тази година, с намерението да заменят много роли с AI, проф. Пол Търман от Колумбийския университет в Ню Йорк твърди, че пълната смяна на управленските роли с AI би била грешка.
AI, добавя проф. Търман, може да освободи мениджърите от безкрайните напомняния и проверки, за да се съсредоточат върху по-иновативни начини на работа. AI може също така да идентифицира кой в екипа изостава и може да се наложи да бъде управляван по-внимателно от човек.
Тина Рахман, основател на базирана в Лондон консултантска компания за човешки ресурси, казва, че почти 100% от анкетираните казват, че напускат заради лошо управление.
„Направено проучване сочи, че някои от служителите не харесват начина, по който са били управлявани, и повечето от тях казаха, че това е така, защото не са знаели какво се очаква от тях или дали вършат добра работа“, казва г-жа Рахман.
„Бихте предположили, че един AI мениджър ще бъде създаден, за да дава тези правилни инструкции, да дава пълна прозрачност на изискванията и резултатите. Хората вероятно ще бъдат по-продуктивни, когато знаят какво се очаква от тях. Но прекомерното разчитане на управлението на AI задава тона, че компаниите се интересуват само от продукцията, а не от хората", предупреждава Рахман.
Изявлението идва ден, след като дългогодишният президент Башар ал Асад беше свален от власт
Коя е най-добрата железопътна компания в Европа?
Новият налог влиза в сила от януари