
Съдът временно спира забраната на Тръмп срещу чуждестранни студенти в Харвард
Това дава на университета първоначално облекчение в съдебната битка
За колко време ще пътувате 1000 километра?
Китай направи историческа крачка напред в света на транспорта и представи прототип на ултрабърз влак, който се движи по-бързо от пътнически самолет. T-Flight е ново поколение хиперлуп с магнитна левитация – вече постигна рекордна скорост от 623 км/ч по време на изпитания, а амбицията на китайските инженери е да премине границата от 1000 км/ч. Това не само го прави най-бързото наземно превозно средство, създавано някога, но и дава възможност междуградските пътувания да се извършват по-бързо, по-тихо и с по-малко въглеродни емисии.
Новата транспортна система е базирана на концепцията за хиперлуп – идея, популяризирана от Илон Мъск през 2013 г. В основата ѝ стои съчетанието от магнитна левитация и почти вакуумна среда в тунел, което минимизира съпротивлението и триенето. За разлика от традиционните влакове, които разчитат на релси и колела, хиперлупът буквално „плава“ в тръба, което позволява достигане на свръхзвукови скорости. Китайската версия е разработена от държавната корпорация CASIC, изглежда е най-напреднала в реалното изпълнение на тази футуристична идея, предава The Telegraph.
Изпитанията на T-Flight се провеждат в специално изграден вакуумен тунел в окръг Янгао, провинция Шанси. В момента пистата е с дължина 2 километра, но се планира разширение до 60 км. Според инженерите от China Railway Engineering Consulting Group, технологията е не само реалистична, но и вече „технически зряла“. Поддръжката на вакуумната инфраструктура и създаването на устойчиви тръби са сред най-големите предизвикателства, но Китай твърдо демонстрира волята си да инвестира в подобен мащабен проект. Ако се осъществи, придвижването от Шанхай до Ханджоу (150 км) ще отнема по-малко от 10 минути – време. Още по-впечатляваща е визията за пътуване от Пекин до Шанхай – над 1300 км – за около час и половина.
Остава въпросът за цената – както за изграждането, така и за поддръжката на подобна инфраструктура. Съществуват и притеснения за пътническия комфорт при скорости над 1000 км/ч в херметична среда. Нито един човек още не е пътувал с T-Flight, така че физиологичните и психологическите реакции на подобно изживяване все още са неизяснени.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Това дава на университета първоначално облекчение в съдебната битка
"Всеки е добре дошъл да открие бизнес в Европейския съюз"
Газовата връзка осигурява 40% от вътрешното потребление на България