Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Космическият апарат ще пътува доста - 2,9 млрд. километра
НАСА наскоро обяви, че феновете на Космоса от цял свят могат да пътуват до Юпитер с мисията до най-големият естествен спътник на планетата – Европа с програмата Europa Clipper. За съжаление това не е буквално, а възможността включва да гравирате името си върху корпуса на летателния апарат.
Космическият апарат ще пътува доста - 2,9 млрд. километра, до четвъртия по големина спътник на Юпитер - Европа. Мисията му е да изследва ледената луна, в чийто океан е възможно да има и живот.
Europa Clipper ще бъде изстрелян от Флорида през октомври 2024 г., и ще пътува цели 6 години до луната на Юпитер.
След като изпрати своето име и имейл адрес, участникът ще получи изображение на своето име върху парче завързана с конец, навита хартия в запушена стъклена бутилка с ледената повърхност на Европа на преден план и масивния Юпитер и блестящия космически кораб Europa Clipper. След това участниците могат да изтеглят изображението безплатно директно или чрез имейла, който получават, и да го споделят със семейството и приятелите си!
Кампанията „Съобщение в бутилка“ надгражда минали кампании на НАСА, които включват изпращане на имена или записи от Земята при мисии в дълбокия Космос. Най-забележителната кампания на мисиите на „Вояджър“, на която се носи и музикален запис на българска народна песен с надеждата извънземна цивилизация да ги открие един ден.
Съвсем наскоро мисията на НАСА Artemis I позволи на участниците да добавят имената си към флаш устройство, което пътуваше с мисията около Луната и обратно, а мисията на марсохода Perseverance на НАСА позволи на участниците да изпратят името си на микрочип, поставен на марсохода.
Основната цел на всички тези кампании, от Златната плоча до „Посланието в бутилка“ на Europa Clipper, е да разпалят любопитството и въображението на феновете на Космоса и астрономията от цял свят.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови