![Обявиха нов бойкот на супермаркетите, кога ще бъде той?](https://img.cms.bweb.bg/media/images/286x161/Feb2025/2113495080.jpg)
Обявиха нов бойкот на супермаркетите, кога ще бъде той?
Зад инициативата застават няколко организации
Ето историята на текстовото съобщение чрез мобилен телефон
На 3 декември 1992 г. е изпратено първото SMS текстово съобщение в историята: Нийл Папуърт, 22-годишен инженер, използва персонален компютър, за да изпрати текстовото съобщение „Весела Коледа“ през мрежата на Vodafone до телефона на свой колега.
Папуърт, докато работеше за вече несъществуващата англо-френска компания за ИТ услуги Sema Group Telecoms, беше част от екип, разработващ „Център за обслужване на кратки съобщения“ (SMSC) за британската телекомуникационна компания. По това време Sema Group се надяваше да използва тези кратки съобщения като пейджинг услуга.
„За мен важно просто да си свърша работата през деня и да се уверя, че нашият софтуер, който разработвахме в продължение на година, работи добре.“, казва тогава Папуърт.
Малко след това той получава обаждане от коледното парти, което го уведомява, че изходящото съобщение е успешно, въпреки че самите мобилни телефони все още не могат да изпращат съобщения в отговор.
Една година по-късно Nokia пусна първия мобилен телефон с функция за SMS, но съобщенията (ограничени до 160 знака поради ограничения на честотната лента) можеха да се изпращат само в рамките на една и съща мобилна мрежа - телефонните мрежи най-накрая ще позволят на потребителите да изпращат SMS между конкурентни компании през 1999 г.
В Обединеното кралство, родното място на изпращането на текстови съобщения, SMS съобщенията стигнаха рекорд за онова време през февруари 2001 г. когато около един милиард съобщения се изпращаха всеки месец и потребителите бяха таксувани с 10 пенса на съобщение, генерирайки около £100 милиона корпоративни печалби на месец. До 2010 г. Международният съюз по телекомуникации съобщи, че всяка минута се изпращат 200 000 текстови съобщения, но до 2012 г. текстовите съобщения по целия свят започнаха да отбелязват стабилен спад.
С навлизането на смартфоните и мобилният интернет, с който разполага почти всеки потребител, както и разнообразните приложения за изпращане на съобщения, SMS-ите останаха на заден план. Повечето хора вече предпочитат използването на Messanger, Viber или WhatsApp, защото са безплатни.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Зад инициативата застават няколко организации
В деня на бойкота оборотът на големите вериги е паднал с близо 29%
Актьорът имал такава клауза в договора си