Проверяваме: Колко ще ни струват противогрипните ваксини този сезон?
Ваксината срещу грип се поставя еднократно през октомври до началото на ноември
Оригиналният производител е чешката компания Aero Vodochody
Aero L-39 Albatros е високопроизводителен реактивен тренировъчен самолет, проектиран и произведен от Aero Vodochody в Чешката република.
Към 2019 г. в българските ВВС остават 12 реактивни учебно-тренировъчни самолета L-39ZA, но само половината от тях са с удължен ресурс и преминали основен ремонт за да се поддържат в летателна годност, съобщава сайта АЕРО.
Според информацията на сайта АЕРО България закупува от тогавашната Чехословакия общо 36 самолета. Първата партида от 18 L-39ZA е поръчана още през 1985 г. – 12 са доставени през 1986 г. и шест броя през 1987. Втората партида, също от 18 машини, пристига у нас през 1990 г. След изтичането на първоначално назначения технически ресурс, по-голямата част от самолетите са продадени (включително всички от първата партида), а на шест от останалите поетапно е изпълнено удължаване на ресурса при преминаване на капитално-възстановителен ремонт от фирмата-производител.
Това става след 2012 г., когато оригиналния производител в лицето на чешката компания Aero Vodochody Aerospace (AVA – Аеро Водоходи Аероспейс) печели обществена поръчка за основен (капитално-възстановителен) ремонт на шест самолета от състава на Военновъздушната учебната авиобаза в Долна Митрополия, оригинално доставени през 1990 г. Ремонтът, на обща цена около €12 млн., е изпълнен в периода 2013 – 2016 г.
Трябва да припомним, че заради изтекъл междуремонтен ресурс L-39 не летяха между декември 2007 и април 2013 г.
Още техническа информация за L-39 ZA
В допълнение към извършването на основно и напреднало обучение на пилоти, той също е летял на бойни мисии при леки атаки.
L-39 Albatros е проектиран през 60-те години на миналия век като наследник на Aero L-29 Delfín, ранен основен тренировъчен самолет с реактивен двигател. Извършвайки първия си полет на 4 ноември 1968 г., той става първият тренировъчен самолет в света, оборудван с турбовентилаторна силова установка.
Масовото производство на L-39 Albatros продължава през 1971 г. една година по-късно той беше официално признат от повечето страни от Варшавския договор като техен предпочитан основен тренировъчен самолет. Съответно, хиляди L - 39 са произведени за различни клиенти в Източна Европа. Освен това той е бил изнасян в редица страни по света както като тренировъчен, така и като лек щурмови самолет. От 90-те години на миналия век той стана популярен и сред гражданските оператори. До края на века повече от 2800 L-39 са обслужвали над 30 военновъздушни сили.
Ваксината срещу грип се поставя еднократно през октомври до началото на ноември
Според правителството този ход може да помогне на 350 000 до 400 000 млади хора
Тревожен инцидент разкрива рисковете на бързата мода