Информаторът, който изрази опасения за качеството на Boeing, е намерен мъртъв
Барнет работи в Boeing в продължение на почти три десетилетия, докато се пенсионира през 2017 г.
Джон Барнет обвини компанията за производство на самолети Boeing, че му отмъщава, след като разкри проблемите, които е видял във фабриката ѝ в Южна Каролина.
Известният информатор на Boeing и бивш мениджър по качеството, е открит мъртъв. Според властите причината е нещо, което изглежда като самонанесена огнестрелна рана, казва New York Times.
Джон Барнет подава сигнал срещу компанията и след това обвинява Boeing в отмъщение срещу него за оплаквания относно качеството и безопасността за фабриката в Чарлстън.
Проблеми с качеството, свързани както с дизайна, така и с производството, измъчват Boeing от години - най-отчетливо след катастрофите на два самолета Boeing 737 Max през 2018 г. и 2019 г. и отново, след като панелът на врата се откъсна малко след излитане преди два месеца.
Барнет подава жалба срещу Boeing Министерството на труда в САЩ през 2017 г. по програмата AIR21 за защита на подателите на сигнали, която защитава служителите на производителите на самолети, които докладват информация, свързана с нарушения на безопасността на въздушния превозвач. През същата година той напуска компанията.
Барнет е разпитван от собствените си адвокати в продължение на половин ден в петък, като планът е бил да завършат депозирането на показанията в събота сутринта, казва Робърт Туркевиц, адвокатът на Барнет по делото.
Когато 62-годишният Барнет не се появява в събота сутринта и не отговаря на телефонните обаждания, Туркевиц се обажда в хотела, в който нощува Барнет. След това той е намерен мъртъв в пикапа си на паркинга на хотела.
Според съдебният лекар на окръг Чарлстън „резултат от самонанесена огнестрелна рана“.
В изявление Boeing каза: „Натъжени сме от смъртта на Барнет и нашите мисли са със семейството и приятелите му."
Барнет работи в Boeing в продължение на почти три десетилетия, докато се пенсионира през 2017 г. Той е работил във фабриката на Boeing в Еверет, Вашингтон, преди да се премести в новия завод в Северен Чарлстън, Южна Каролина през 2010 г., за да работи върху 787 Dreamliner на Boeing - реактивен самолет, който е най-важният нов самолет на компанията.
След като два от самолетите 737 Max на Boeing се разбиха през 2018 г. и 2019 г., притесненията на Барнет относно проблемите с качеството на Boeing са представени в медиите. Барнет каза пред The Times през 2019 г., че е открил клъстери от титанови парчета, които висят над жиците за управление на полета в някои самолети. Тези ленти са произведени, когато крепежните елементи са били монтирани в гайките.
Той казва в множество интервюта, че многократно е призовавал шефовете си да ги премахнат, но те са отказали и са го преместили в друга част на завода.
Федералната авиационна администрация през 2017 г. изисква Dreamliners да бъдат почистени от остатъчни материали, преди да бъдат доставени на авиокомпаниите. По това време Boeing съобщи, че спазва тази директива и работи с доставчик за подобряване на дизайна на гайката. Но компанията каза, че проблемът не представлява проблем за безопасността на полета.
Барнет съобщи пред The Times през 2019 г., че е докладвал на ръководството, че дефектни части са изчезнали, което повдига възможността те да са били инсталирани в самолети. Той каза, че шефовете му са му казали да довърши документите за липсващите части, без да разбере в крайна сметка къде са отишли.