Габриела Кирова, Google: Купувачите преминават от импулсивни към по-разумни и обмислени покупки

Технологии

Как изкуственият интелект може да бъде мултипликатор за бизнеса, а не враг, разказа експертът по време на F5 Conf. 2023

Габриела Кирова е акаунт мениджър "стратегии" в Google HQ в Дъблин. Тя консултира Източноевропейски бизнеси в различни сфери, за да им помогне да напреднат в дигиталното си развитие и да постигнат целите си чрез Google Ads по рентабилен начин.

Преди това Габриела е работила в маркетинг областта в consumer goods & consumer electronics компании. Учила е в Нидерландия и САЩ и е завършила магистърска степен по маркетинг мениджмънт с фокус върху дигиталния маркетинг и анализ.

Първата половина на 2023 г. вече надхвърля първата половина на 2022 г. по отношение на търговски продажби. Делът на онлайн продажбите нараства значително, особено през последната година, в сравнение с предходните две и поддържа сходен темп на растеж през последните месеци спрямо миналата година. Тези данни представи експертът Габриела Кирова по време на своя панел „Създаване на успешни кампании по време на празничния сезон“ в рамките на F5 Conf. 2023.

 

Индустрията за търговия на дребно преживя периоди на промени и възможности. По време на пандемията хората харчеха повече за онлайн покупки. Сега обаче нарастващите цени и ограничени бюджети карат потребителите да са по-разумни в навиците си на пазаруване. 

В световен мащаб купувачите преминават от по-импулсивни покупки към по-разумни. 71% от потребителите казват, че внимават повече за какво харчат парите си. 60% са по-малко лоялни към любимите си марки, в резултат на повишените цени.

За голяма част от бизнесите четвъртото тримесечие е един от най-важните периоди от годината. Има 4 основни фази на потребителско поведение в оставащия до празниците период:

  • През октомври и началото на ноември хората търсят идеи за подаръци, сравняват цени;
  • По време на Cyber Monday хората вече са направили проучване за това от какво се нуждаят;
  • През декември хората стават по-решителни, имат най-високо намерение за покупки;
  • След Коледа хората вече решават, че е време да се погрижат за себе си и правят покупки за лични нужди.

Според се наблюдава тенденция повечето потребители да прекарват много по-дълго време в проучване на продуктите онлайн, те следят за безплатна доставка, но разчитат и на качество. Много от тях първо проучват онлайн, а след това купуват от магазина. 

Ролята на изкуствения интелект или как той може да бъде мултипликатор за бизнеса, а не враг

Изкуственият интелект е голяма част от ежедневието на много хора. По данни на McKinsey, 50% от компаниите вече го използват в сферата си на работа и този подход вече има своето отражение върху продажбите и печалбите. Това е особено осезаемо в областта на маркетинга и продажбите.

„Изкуственият интелект става все по-важен инструмент за адаптиране към постоянно променящото се потребителско поведение“, казва Габриела Кирова. 

По думите й използването му може да бъде много мощен инструмент за бизнес, но сам по себе си не е достатъчен, за да се превърне в конкурентно предимство.

„Степента, до която той ще бъде полезен за вашия бизнес, зависи от това как го захранвате с данни“, посочва още Кирова.

 

 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст