Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Бензиновите превозни средства оглавиха регистрационните класации през юли с 3154 продадени бройки
В България през първите 7 месеца на годината са регистрирани 26 945 нови автомобила. Това представлява ръст от 28,4% спрямо периода януари - юли 2023 г, предаде БГНЕС.
Така страната ни запазва позицията си в челните редици на растежа на пазара. През първите 6 месеца годишният темп на растеж е 30,8%.
През юли у нас са регистрирани 3906 нови автомобила, което е ръст от 16% спрямо същия месец на 2023 г., като по ръст на пазара в рамките на ЕС България е на 4 място за месеца след Малта (29,4%), Словения (19,9%) и Полша (18,6%), сочат данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA).
Бензиновите превозни средства оглавиха регистрационните класации през юли с 3154 продадени бройки, отбелязвайки ръст от 23,2% в сравнение с юли 2023 г.
За електрическите превозни средства са отбелязани 151 регистрации, което е намаление от 168, отчетени през юли на предходната година. Броят на хибридни превозни средства се е увеличил от 53 на 82 за същия период.
Новите коли в ЕС
През юли 2024 г. регистрациите на нови автомобили в Европейския съюз отбелязаха скромно увеличение (+0,2%) с разнопосочни резултати на четирите основни пазара в региона: Италия (+4,7%) и Испания (+3,4%) отбелязаха умерен ръст, докато френският (-2,3%) и германският (-2,1%) пазар отбелязаха спад.
През седемте месеца до 2024 г. регистрациите на нови автомобили са се увеличили с 3,9%, достигайки над 6,5 млн. единици. Това е резултат от ниската база за сравнение. Всички най-големи пазари на блока показаха положителни, но скромни резултати, като Испания (+5,6%), Италия (+5,2%), Германия (+4,3%) и Франция (+2,2%) отбелязаха ръст.
През юли делът на автомобилите с акумулаторни батерии на пазара на автомобили в ЕС е 12,1%, което е спад спрямо 13,5% през предходната година. Хибридните автомобили увеличиха пазарния си дял, като той нарасна от 25,5% на 32%. Комбинираният дял на бензиновите и дизеловите автомобили спадна от 50% на 46%.
Електрически автомобили
През юли 2024 г. регистрациите на електрически автомобили с батерии (BEV) намаляват с 10,8% до 102 705 единици, като общият им пазарен дял се понижава до 12,1% от 13,5% предишната година. Въпреки ръста в Белгия (+44,2%), Нидерландия (+8,9%) и Франция (+1%), спадът в Германия (-36,8%) не може да бъде компенсиран. От януари до юли са регистрирани 815 399 нови автомобила с акумулаторни батерии, което представлява 12,5% от пазара.
Регистрациите на Plug-in хибридни автомобили отбелязаха спад (-14,1%) през миналия месец, въпреки увеличението от 3,2% в Германия. През юли Plug-in хибридите съставляват 6,8% от общия пазар на автомобили, което е спад спрямо 7,9% през миналата година, с 57 679 продадени единици.
Хибридно-електрическите превозни средства отбелязаха ръст през юли, като регистрациите на автомобили се увеличиха с 25,7% до 273 003 единици. И четирите най-големи пазара за този сегмент отбелязаха двуцифрен ръст: Франция (+47,4%), Испания (+31,5%), Германия (+22,4%) и Италия (+17,4%). Този ръст доведе до увеличаване на пазарния дял на хибридно-електрическите автомобили от 25,5% през юли 2023 г. на 32%.
Бензинови и дизелови автомобили
През юли 2024 г. продажбите на бензинови автомобили намаляват със 7%. Скромният ръст на ключови пазари като Италия (+3,8%) и Германия (+0,1%) не можа да неутрализира спада във Франция (22,6%) и Испания (-12,5%). Автомобилите с бензинови двигатели вече представляват 33,4% от пазара, което е спад спрямо 35,9% през юли миналата година.
Пазарът на дизелови автомобили отбеляза спад от 10,1%, в резултат на което през юли миналата година делът им на пазара беше 12,6%. Докато в Германия се наблюдаваше умерен ръст от 1,4%, на други големи пазари като Италия (-24,6%), Франция (-23,9%) и Испания (-11,6%) се наблюдаваха значителни спадове.
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб