Apple вече не е най-големият производител на смартфони - кой грабна короната?

От началото на годината световните доставки на iPhone са намалели с 10% до 50,1 млн. броя

 

В началото на 2024 г. Apple загуби лидерската си позиция на световния пазар на смартфони, като продажбите на iPhone спаднаха с 10%, тъй като по-евтините китайски конкуренти като Xiaomi отбелязаха бърз растеж, съобщава Financial Times.

По данни на пазарния изследовател International Data Corporation през първото тримесечие на тази година Samsung си възвърна позицията на най-големия производител на смартфони в света по обем, само три месеца след като Apple за първи път зае първото място. 

IDC изчислява, че през първите три месеца на 2024 г. световните доставки на iPhone са намалели с 10% до 50,1 млн. броя в сравнение със същия период на 2023 г., което й осигурява 21% пазарен дял.

Samsung, която пусна на пазара най-новия си телефон Galaxy S24 през януари, имаше 23% дял, след като доставките спаднаха с малко под 1% на годишна база до 60,1 млн. 

Най-силен ръст на пазара отбелязаха два китайски производителя, което е най-новата индикация за борбата на Apple на най-големия пазар на смартфони в света.

Продажбите на Xiaomi скочиха с 34%, за да достигнат 14% пазарен дял, тъй като базираната в Пекин група за електроника преживя вълна от публичност около дебюта на своя електрически автомобил.

Най-бързо развиващият се голям производител на смартфони в света вече е Transsion, базираният в Шънджън производител, който стои зад марките Tecno, Itel и Infinix.

Transsion, чиито достъпни телефони му помогнаха да се превърне в най-големия производител на смартфони в Африка, увеличи доставките си с 85% до 25,2 млн. броя, което го постави на четвърто място по обем, изпреварвайки по-утвърдения си китайски конкурент Oppo. Transsion навлиза в Югоизточна Азия и се опитва да се издигне на по-високо ниво със сгъваем телефон. 

Последни публикации

С две нови ключови назначения, Кока-Кола ХБК България затвърждава фокуса си върху кариерен растеж и устойчив бизнес Съдържание от партньори

С две нови ключови назначения, Кока-Кола ХБК България затвърждава фокуса си върху кариерен растеж и устойчив бизнес

Йордан Славов заема позицията директор „Търговски отдел“, а Мария Каранедева го наследява в ролята на директор „Нови бизнеси - кафе и алкохолни напитки“

Бизнес Видео Подкаст