Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Преминаването от един автомобил към такъв с различно задвижване води до рискове за шофьорите
Според доклад на експерт от застрахователната индустрия водачите на автомобили с бензинови двигатели са по-склонни да попаднат в произшествие, когато преминат към електрически автомобил, тъй като може да не са свикнали с особеностите на моделите, задвижвани с батерии, пише New York Post.
Фирмата за анализ на данни LexisNexis Risk Solutions установи, че честотата на застрахователните искове се е увеличила с 14,3 %, а изплатената сума - с 14,5 % за тези, които са преминали към електрически автомобили като Tesla - които съставляват по-голямата част от продажбите на електрически автомобили в САЩ.
Данните подкрепят неотдавнашния ход на Hertz да продаде около 20 хил. електрически автомобила - около 80% от които са Tesla - поради високите разходи, свързани с ремонта на автопарка.
Увеличението на застрахователните искове е най-голямо през първата година, след като водачите преминат към електромобил, според констатациите на LexisNexis, които бяха съобщени първо от CNN Business.
LexisNexis анализира застрахователните искове за нови електромобили, които са заменили автомобилите с бензинов двигател в американските домакинства, съобщава CNN.
Установено е, че въпреки че катастрофите са били чести през първата година от преминаването от батерия към газ, катастрофите са се увеличили в домакинствата с газов и електрически модел - което показва, че редовното преминаване от един към друг модел задълбочава проблема.
Освен това фактът, че честотата на катастрофите намалява с течение на времето, също предполага, че непознаването има нещо общо с това, казва пред CNN Сяохуи Лу, ръководител на изследователския отдел за електрически превозни средства в LexisNexis.
Въпреки че LexisNexis не посочва конкретна характеристика на електромобила, която да е причина за катастрофата, има някои основни разлики между Tesla и типичния автомобил с бензинов двигател.
Tesla например се включват и са готови за шофиране веднага щом човек седне на шофьорската седалка.
По същия начин, когато шофьорът излезе, високотехнологичният автомобил се изключва сам.
И тъй като автомобилите са изцяло електрически, при включването на Tesla не се чуват обороти на двигателя или вибрации, което затруднява разпознаването на това дали автомобилът е готов за шофиране или не.
Освен това Tesla могат да ускоряват много по-бързо от своите бензинови аналози, разказва Лу пред изданието.
Бензиновите автомобили, които тръгват от място, обикновено се нуждаят от по-голямо натискане на педала, преди автомобилът да започне да се движи, тъй като двигателят трябва да се развърти малко, което не е така при електромобилите, според CNN.
Тази разлика може да бъде опасна в среда, в която ниските скорости са от решаващо значение, като например в гаражи или паркинги, или в задръстване.
"Повечето шофьори са обучени да управляват автомобили с двигатели с вътрешно горене и прилагат обичайното количество натиск върху педала за управление, но поведението е много различно, особено в зони с ниска скорост", казва Лу пред изданието.
Също така за водачите може да е трудно да свикнат с така наречената функция "шофиране с един педал", която забавя автомобила бързо, когато водачът махне педала на газта, а не просто го оставя да се движи, както при автомобилите с бензинови двигатели.
Свикването с използването само на един педал за потегляне и спиране може да доведе до объркване в аварийни ситуации, когато е необходимо бързо натискане на истинския спирачен педал, съобщава CNN.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови