Защо има толкова много отстъпки на менютата в бързото хранене този сезон?

Свят

Посещенията намаляваха през годината до май и едва сега са с 1% повече от преди година

 

Гигантите за бързо хранене водят луда надпревара да ви предложат най-добрата сделка този сезон.

Независимо дали това са менюта на ниски цени в McDonald's, или предложения за обяд от KFC и Domino's, промоциите стават все по-популярни, казва BBC. 

Защо се появиха внезапното толкова специални оферти?

Казано просто, клиентите са по-пестеливи и веригите искат да gи изкушат обратно, въпреки че критиците се тревожат за въздействието върху здравето.

Снимка: БГНЕС

Броят на предлаганите промоции в ресторанти за бързо хранене, пекарни и кафенета между април и юни тази година е скочил с една трета спрямо същия период на миналата година.

Това сочат данни на Meaningful Vision, които проследяват сектора.

Посещенията намаляваха през годината до май и едва сега са с 1% повече от преди година.

McDonald's "преосмисли" цените след спад на продажбите

 

Операторите на заведения за бързо хранене, подобно на други фирми, повишиха рязко цените си по време на кризата с разходите за живот. Но цените на бързото хранене средно се повишиха малко повече от цените във веригите за хранителни стоки, посочва Шиохан Гехин, експерт по търговията на дребно в консултантската фирма Roland Berger, който е бил изпълнителен директор в KFC.

„Тази безпрецедентна скорост на промяна всъщност не даде време на бизнеса или потребителите да свикнат с новите ценови нива“, казва тя.

Това кара клиентите или да заменят с по-евтини продукти от менюто, или вместо това да се хранят у дома.

Като такива компаниите за бързо хранене "използват промоциите, за да се опитат да стимулират търсенето".

Има причини секторът да повиши цените

Високите енергийни разходи, разходите за опаковане, увеличението на минималната заплата за персонала и в случая на McDonald's, ангажиментът да произвежда местно говеждо месо, изиграха роля във вдигането на цените.

Алистър Макроу, главен изпълнителен директор на McDonald's Обединеното кралство и Ирландия, казва, че хората са изправени пред трудни решения за това къде и кога харчат парите си и тази стойност е "по-важна от всякога".

„Нашата сделка 3 за 3 паунда стартира за първи път в края на месеца, когато нашите клиенти ни казаха, че имат най-голяма нужда от помощ, за да може повече семейства да се събират на вечеря навън.

KFC стартира сделка за обяд от 5,49 паунда през март, която включва пържено пиле, гарнитура и напитка.

Месец по-късно Domino's разкри своята малка пица за 4 паунда за обяд, а Pizza Hut и TGI Friday's също наскоро се присъединиха към микса.

Маркетингови тактики

Въпреки това, докато тези вериги казват, че се стремят да предложат съотношение качество-цена на клиентите си, Катрин Дженър, директор на Здравния алианс за затлъстяването, е цинична и се тревожи за въздействието върху здравето.

„Офертите за много покупки не са предназначени да спестяват пари на хората – компаниите не ги правят, за да бъдат добри“, казва тя. „Те са маркетингова тактика, предназначена да накара хората да купуват неща, които иначе не биха искали.“

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст