1 USD
1.71219 BGN
Петрол
63.73 $/барел
Bitcoin
$103,176.0

Disney съкращава служители за втори път тази година, ето защо

Свят

Уволненията засягат различни сектори като филмовото и телевизионното производство

Walt Disney Co. продължава мащабната си програма за намаляване на разходи, като обяви нова вълна от съкращения, засягащи стотици служители в различни отдели по целия свят. Уволненията засягат ключови звена като филмовото и телевизионното производство, маркетинг, реклама, кастинг и дори корпоративните финансови операции. Те са част от по-широко корпоративно преструктуриране, инициирано от главния изпълнителен директор Боб Айгър, който се завърна начело на компанията през 2023 година, предава Reuters.

  • Какви са причините за съкращенията?
  • Колко работници съкращава компанията?
  • Ще продава ли Disney телевизионните си мрежи?

Снимка: Getty Images/iStock

Основната причина за тези съкращения е драстичното пренасочване на потребителите от кабелна телевизия към стрийминг платформи. Това е довело до значителен спад в приходите от реклама и разпространение за традиционните медийни канали. Освен това, слабата посещаемост в киносалоните и намаляващите касови приходи допълнително натискат финансовото състояние на компанията. В резултат на това Disney е принудена да намали мащаба на продукциите си и да оптимизира своите бизнес операции.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Още през февруари 2023 г. компанията обяви съкращение на 7000 работни места с цел спестяване на 5,5 милиарда долара. По-късно тази цел бе увеличена до 7,5 милиарда долара, като в рамките на последните две години общо над 8000 позиции бяха закрити. През март 2025 г. бяха освободени и около 200 служители от мрежите ABC News и Disney Entertainment Networks, което потвърждава, че процесът е дългосрочен и системен.

Съкращенията се случват на фона на значителни трансформации в цялата медийна индустрия. Компании като Comcast и Warner Bros. Discovery също провеждат вътрешни реорганизации, разделяйки или отделяйки части от бизнеса си, за да се адаптират към новите пазарни реалности. Paramount Global дори разглежда възможности за сливане, което подсказва, че консолидацията в сектора ще продължи.

Disney, от своя страна, в последния момент реши да не продава своите телевизионни мрежи като ABC, но продължава да ги преструктурира. Компанията заявява, че основната ѝ цел е да съсредоточи усилията си върху дигитални формати, стрийминг и иновации, които да отговорят на новите потребителски навици и да поддържат конкурентоспособността ѝ.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM 

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук