Все още си купуваме закуска, но режем от други разходи за храна

Свят

Посещенията на ресторанти бележат спад

Може да вечеряме навън все по-рядко, но продажбите на закуски остават стабилни, тъй като хората се връщат към офисите и хапват нещо на крак или пият кафе на път за офиса, пише CNBC.  

Посещенията на ресторанти бележат спад от 2% за второто тримесечие спрямо същия период на миналата година, тъй като инфлацията доведе до увеличение на цените в менюто, показва проучване на NDP Group. Единствената категория, която остава без промяна, е тази на закуските.  

Снимка: istockphoto.com
Компании като Starbucks казват, че сутрешните продажби се задвижват отчасти от хората, които се връщат към навиците си отпреди пандемията. 

За много хора, това е просто чаша кафе или specialty, за което ще платят по-висока цена, но всъщност е повече, отбелязват експерти.   

Разходите за храна извън дома са нараснали със 7,6% до края на юли, според данните, а цените на храните за вкъщи са скочили дости повече, с 13,1 на сто.

Връщане към нормалността 

Преди пандемията ресторантьорската индустрия виждаше закуската като най-потенциалната възможност за ръст на продажбите и за привличане на нови лоялни клиенти. Веригите за бързо хранене повишиха качеството на сутрешните си менюта, които предлагат, за да убедят хората да се отбият при тях на път за работа или училище.  

Когато обаче удари коронавирусът и офисите и училищата затвориха, закуските отбелязаха най-рязък спад в продажбите. От Starbucks казват, че клиентите са си купували лате или макиато по-късно през деня. Много заведения също отваряха по-късно заради ограниченията и липсата на хора.   

Снимка: iStock
Сега обаче се връщаме към нормалния начин на живот, към навиците си и много клиенти купуват кафето си отново сутрин. Главният оперативен директор на Starbucks отбеляза пред инвеститорите в началото на август, че 51% от продажбите на веригата за последното тримесечие са се реализирали през сутринта и са много близко до нивата отпреди коронакризата.  

И все пак закуската остава все още не толкова развита част от ресторантьорския бранш, тъй като много хора предпочитат да си правят зърнени храни или бъркани яйца вкъщи. Тя представлява около 20% от трансакциите на даден ресторант.  

Но заведенията имаха нови клиенти сутрин преди пандемията и тъй като се опитват да възстановяват продажбите, сега те полагат много повече усилия в маркетинг за сутрешните си менюта.  

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст