
Тръмп иска Федералния резерв рязко да понижи основния лихвен процент
От месеци Доналд Тръмп призовава за значително парично облекчаване
Ето как учените стигнаха до този извод
Европейските институции се опитват да намалят разликата между теоретичния и реалния разход на колите с двигатели с вътрешно горене с по-прецизни тестове, но явно и това не върши работа, защото на практика колите с всяка изминала година харчат много повече гориво, а оттам изхвърлят и още вредни емисии във въздуха.
Проучване на изследователската организация International Council on Clean Transportation (ICCT) показва, че разликата между официалните данни за емисиите на CO2 от новите автомобили на бензин и дизел и техните реални стойности се е увеличила от 8% през 2018 г. на 14% през 2022 г.
2018 е годината, в която Световната хармонизирана процедура за изпитване на леки превозни средства (WLTP), която измерва разхода на гориво и емисиите на CO2, започна да се прилага за всички регистрации на нови автомобили ICCT сравни официалните данни за емисиите на CO2, докладвани от Европейската агенция по околна среда (EEA), с информация от реалния свят от около 162 600 автомобила, докладвана от потребителите на spritmonitor.de.
Този сайт е платформа, където потребителите могат сами да изчисляват горивната ефективност на своите автомобили чрез регистриране на изминати разстояния и разход на гориво, пише "24 часа". Наборът от данни, получен през август 2023 г., съдържа подробни записи за около 1,1 милиона возила.
Резултатите показват, че автомобилите с двигател с вътрешно горене и хибридите, произведени през 2018 г., са имали средно отклонение в реалния свят спрямо официалното от 7,7%. За колите, произведени през 2022 г., обаче тази разлика вече скача на 14,1%.
Простите сметки показват, че ако един автомобил по каталог харчи средно 6-7 литра на 100 км, то в реалния живот това прави поне по литър отгоре. Всичко зависи разбира се, от марката на автомобила и какъв двигател използва даден модел.
Изследването се фокусира върху девет производителя на мотори, които помежду си произвеждат близо три четвърти от новите коли с бензинови и дизелови агрегати, продавани в Европа.
За автомобилите от 2022 г. най-голямата разлика е отчетена за автомобилите на Opel със средно 21% отгоре спрямо това, което е дадено по каталог, следван от Hyundai с 20% и Ford и Seat, и двете марки с 15%. Най-ниската разлика е при Mercedes с 11%, както и Volkswagen, BMW и Audi - всички с 12%.
Макар данните от WLTP да ни карат да вярваме, че между 2018 и 2022 г. те са намалели със 7,3%, емисиите в реалния свят показват, че понижаването им е само 2,3%.
От месеци Доналд Тръмп призовава за значително парично облекчаване
Той е придобил 2,57 милиона акции на различни цени
Колко стига състояние на тримата технологични лидери?