1 USD
1.82822 BGN
Петрол
Bitcoin
$64,543.2

Вече доказано: Колата харчи с литър отгоре

Вече доказано: Колата харчи с литър отгоре

Ето как учените стигнаха до този извод

Европейските институции се опитват да намалят разликата между теоретичния и реалния разход на колите с двигатели с вътрешно горене с по-прецизни тестове, но явно и това не върши работа, защото на практика колите с всяка изминала година харчат много повече гориво, а оттам изхвърлят и още вредни емисии във въздуха.

Проучване на изследователската организация International Council on Clean Transportation (ICCT) показва, че разликата между официалните данни за емисиите на CO2 от новите автомобили на бензин и дизел и техните реални стойности се е увеличила от 8% през 2018 г. на 14% през 2022 г.

2018 е годината, в която Световната хармонизирана процедура за изпитване на леки превозни средства (WLTP), която измерва разхода на гориво и емисиите на CO2, започна да се прилага за всички регистрации на нови автомобили ICCT сравни официалните данни за емисиите на CO2, докладвани от Европейската агенция по околна среда (EEA), с информация от реалния свят от около 162 600 автомобила, докладвана от потребителите на spritmonitor.de.

Този сайт е платформа, където потребителите могат сами да изчисляват горивната ефективност на своите автомобили чрез регистриране на изминати разстояния и разход на гориво, пише "24 часа". Наборът от данни, получен през август 2023 г., съдържа подробни записи за около 1,1 милиона возила.

Резултатите показват, че автомобилите с двигател с вътрешно горене и хибридите, произведени през 2018 г., са имали средно отклонение в реалния свят спрямо официалното от 7,7%. За колите, произведени през 2022 г., обаче тази разлика вече скача на 14,1%.

Простите сметки показват, че ако един автомобил по каталог харчи средно 6-7 литра на 100 км, то в реалния живот това прави поне по литър отгоре. Всичко зависи разбира се, от марката на автомобила и какъв двигател използва даден модел.

Изследването се фокусира върху девет производителя на мотори, които помежду си произвеждат близо три четвърти от новите коли с бензинови и дизелови агрегати, продавани в Европа.

За автомобилите от 2022 г. най-голямата разлика е отчетена за автомобилите на Opel със средно 21% отгоре спрямо това, което е дадено по каталог, следван от Hyundai с 20% и Ford и Seat, и двете марки с 15%. Най-ниската разлика е при Mercedes с 11%, както и Volkswagen, BMW и Audi - всички с 12%.

Макар данните от WLTP да ни карат да вярваме, че между 2018 и 2022 г. те са намалели със 7,3%, емисиите в реалния свят показват, че понижаването им е само 2,3%.

 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии