
София отбеляза ръст от 11% на туристите за първите шест месеца на годината
Градът е посетен от над 647 хил. туристи за периода януари – юни
230 кръстовища са вече оборудвани с „умни светофари“
В Белгия вече 230 кръстовища са оборудвани със светофари, които реагират на приближаващ трафик чрез мобилно приложение. Въпреки това, липсата на подкрепа от водещи навигационни платформи като Google Maps и Waze сериозно ограничава обхвата на иновацията, предава VRT.
През последните две години Фламандската агенция за пътища (AWV) работи усилено по проект за модернизация на светофарните уредби. Идеята е проста, когато участник в движението използва специално приложение, сигналът за зелено може да се включи по-бързо, ако няма насрещен трафик. Така се избягват ненужни спирания и чакане, особено в по-слабо натоварени часове като нощта. Основната цел е оптимизиране на трафика и повишаване на безопасността.
Към момента 230 от планираните 250 кръстовища са вече оборудвани с така наречените „умни светофари“. Това са устройства, свързани с интернет, които могат да комуникират с мобилни приложения или директно с бордовите компютри на превозните средства. Според Катриен Кикенс от AWV, това представлява около 1 на всеки 8 светофара по регионалните пътища на Фландрия. Внедряването се движи почти по график, а регионът вече е сред водещите в Европа, заедно с Нидерландия.
Само около 200 000 шофьори, велосипедисти и мотоциклетисти използват съвместимите приложения – по-малко известни платформи като Karta GPS, Flitsmeister и Sway. Това е едва малка част от потенциалните потребители. Най-популярните приложения за навигация – Waze и Google Maps – все още не са интегрирали технологията, а повечето потребители не желаят да използват допълнително приложение само заради светофарите.
Макар масовото използване да предстои, технологията вече демонстрира реална полза – особено за спешните служби. В Гент например, линейки и пожарни коли вече взаимодействат със системата и получават зелена светлина при нужда. Това не само скъсява времето за реакция, но и подобрява безопасността при преминаване през кръстовища. Първоначалните тестове показват, че подобна автоматизация може да бъде от решаващо значение при спешни случаи.
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Градът е посетен от над 647 хил. туристи за периода януари – юни
Целта е по-бърз и по-безопасен лицензионен процес
Мащабното културно събитие ще представи осем творби, във всяка от вечерите между 1 и 4 август, в Царево, Лозенец, Ахтопол и Синеморец. bTV Media Group е генерален медиен партньор.