1 USD
1.89905 BGN
Петрол
76.59 $/барел
Bitcoin
$98,200.6

В тази страна почти всички продадени коли през 2024 г. са електрически

Свят

Целта е до 2025 г. там да се движат само електрически автомобили

Девет от всеки десет нови автомобила, продадени в Норвегия през миналата година, са били задвижвани само от батерии, сочат данните от регистрацията в четвъртък, което поставя страната на крачка от целта й до 2025 г. по пътищата да се движат само електрически автомобили.

  • Напълно електрическите превозни средства представляват 88,9% от новите автомобили, продадени през 2024 г., в сравнение с 82,4% през 2023 г., сочат данните на Норвежката пътна федерация (OFV).
  • Най-продаваните марки са Tesla, следвана от Volkswagen и Toyota. Китайските електромобили вече съставляват почти 10% от продажбите на нови автомобили.

„Норвегия ще бъде първата страна в света, която почти напълно ще изтрие бензиновите и дизеловите автомобили от пазара на нови автомобили“, казва Кристина Бу, ръководител на Норвежката асоциация за електрически превозни средства.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Норвегия, която произвежда петрол, наказва бензиновите и дизеловите автомобили с високи данъци, като в същото време освобождава електрическите превозни средства от данъци върху вноса и добавената стойност, за да ги направи по-привлекателни, въпреки че през 2023 г. някои налози бяха въведени отново.
Тази политика работи, защото е последователна във времето и се поддържа от правителства с различни политически убеждения, твърдят експерти. 

„Много често виждаме в други страни, че някой въвежда данъчни стимули или освобождавания, а след това отново се оттегля“, казва Бу. От полза е и фактът, че в Норвегия няма лоби на автомобилните производители.

„Ние не сме страна производител на автомобили ... така че облагането на автомобилите с високи данъци в миналото беше лесно“, каза Улф Торе Хекнеби, ръководител на най-големия вносител на автомобили в Норвегия, Harald A. Moeller. 

Наличието на стимули, а не забраната на бензиновите и дизеловите автомобили, също беше от решаващо значение, каза Бу. „Това щеше да разгневи хората. Хората не обичат да им се казва какво да правят“, каза тя.

Европейският съюз реши да забрани продажбата на автомобили, отделящи въглероден двуокис, до 2035 г., но може да разреши продажбата на автомобили, които се движат с горива, произведени от уловен CO2.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст