САЩ наложи санкции на Газпромбанк, за да ограничи износа на руски газ
Европейските държави използват банката, за да плащат газа, който все още купуват от Русия
Хората намират тези места предимно от уста на уста или в Instagram
Дубай има толкова много ресторанти, че можете да ядете в нов всеки ден и ще ви отнеме около 50 години, за да ги посетите. Разглезени от големия избор с кухни от цял свят, е странно че хората в града предпочитат да се хранят у дома… в дома на непознат.
Вечерящите дават повече от 80 долара, за да могат напълно непознати да готвят за тях в „клубовете за вечеря“, казва CNN Travel.
Клубовете за вечеря са организирани от любители или професионални готвачи. Посетителите често не знаят менюто или мястото на вечерята, докато не резервират. Хората се насърчават да идват сами или само с един приятел, което дава възможност за общуване, а присъстващите могат да носят свои собствени напитки.
Феноменът не е нов или изключителен за Дубай, но достигна нови висоти в града през изминалата година с десетки преживявания, появяващи се в ъндърграунд сцената за хранене.
„Исках да събера хората под един покрив, на една маса, да ги накарам да говорят без граници и просто да споделят приятна храна и разговор“, казва палестинският готвач Ахмад Халава, който стартира своя клуб за вечеря през 2019 г., организирайки вечери през уикендите и жонглиране с работа на пълен работен ден в маркетинга.
Отначало идват само хора от приятелския му кръг и семейството. Но след като започва да се разпространява информация за вкусните ястия , „имах непознати в къщата си, а хората резервираха местата си, за да дойдат и да се присъединят към изживяването“, казва той.
Хората го намират предимно от уста на уста или в Instagram, а събитията му обикновено се резервират в рамките на два дни. Той напусна работата си през 2021 г. и сега приема до 30 гости два пъти седмично в задния си двор, украсен с елегантна банкетна маса, цветни аранжировки и приказни светлини.
Непознатите плащат над 100 долара на човек, за да участват в неговите креативни менюта, включително прочутия му „кнафеч“, традиционен арабски десерт, приготвен с фина паста и сладко меко сирене.
Въпреки че страхотната храна е от ключово значение за всяка вечеря, Халава подозира, че клубовете за вечеря повишават привлекателността на Дубай, където около 90% от населението са чужденци.
„Повечето хора са далеч от дома, далеч от семействата си, така че исках да създам онова чувство за общност, което е малко изкривено в Дубай“, казва той, добавяйки, че вечерите му се сервират в семеен стил на обща маса, вместо да се сервират на всеки човек като в ресторант.
Нарастващата популярност на клубовете за вечеря в Дубай се дължи, поне отчасти, на някои известни истории за успех. Набиращият популярност ресторант Hawkerboi премина от разпродадени клубни вечери до отварянето на физически ресторант в града миналата година.
Междувременно страстта на самоукия готвач Неха Мишра към рамена придоби култ, който разпродаваше максимално местата да вечеря в нейния клуб за вечеря — шест вечери в седмицата в продължение на три години.
Истории за успех като тази на Мишра са вдъхновили други да тестват водите. Драган Суса, главен готвач за разработване на концепции в Emirates Flight Catering, започна да организира клубове за вечеря през 2021 г. Докато на работа той прекарва повече време в офиса, отколкото в кухня, неговият клуб за вечеря му дава свобода да бъде креативен.
Осемстепенното меню на Суза, започващо от 110 долара на човек, показва ястия от детството му в Хърватия, Сърбия и Гърция и споделя неговата лична история, смесвайки балкански и гръцки влияния със сезонни продукти, налични в Дубай.
Подобно на Халава, той вярва, че търсенето на общност е един от големите двигатели на търсенето на тези преживявания.
„Дубай е бързо развиващ се град, хората влизат и излизат и остават тук за година или две“, казва Суза, добавяйки, че клубовете ви позволяват да се срещате с хора извън вашата професия, работно място и съществуваща група приятели.
Европейските държави използват банката, за да плащат газа, който все още купуват от Русия
Производството на мляко достигна 160,8 милиона тона през 2023 г.
52 % от лондончани не смятат, че коронацията трябва да се плаща от данъкоплатците