
Грешки, които могат да осуетят всеки опит да превърнете хобито си в бизнес
Как да превърнете страстта си в устойчив бизнес без да изгубите себе си по пътя
Въпреки своята рядкост Ferrari 250 LM понякога се предлага на търг
Успешната състезателна история може да повиши стойността на класическия автомобил, а рекордите на пистата не са много по-големи от абсолютната победа в „24-те часа на Льо Ман“.
Като прибавим това постижение към факта, че това е Ferrari 250 LM от 1964 г., единственото частно управлявано LM, спечелило Льо Ман - на което е кръстено - и последното Ferrari, спечелило френското състезание за издръжливост до триумфалното завръщане на марката през 2023 г., получаваме един от най-важните автомобили на всички времена, пише Forbes.
Това е по времето, когато правилата позволяват отбори с двама пилоти вместо с трима, както е днес - които участват за North American Racing Team, известен като NART.
Автомобилът печели шестата поредна победа на Ферари на Льо Ман, но е единственият, който е регистриран от NART, а не от самата италианска компания.
Този автомобил е описан от аукционната къща RM Sotheby's като „изключително запазен и оригинален екземпляр, запазил съответстващите му номера двигател и скоростна кутия“.
Това е и единственият автомобил от епохата на Енцо Ферари (от 1947 до 1988 г.), участвал в шест 24-часови състезания, като се е състезавал три пъти в Льо Ман и Дайтона.
По отношение на оригиналността на двигателя от Sotheby's добавят: „Важно е, че двигателят все още има множество печати за проверка, което е още едно доказателство за използването му в многобройните издания на „24-те часа на Льо Ман“.
Това показва невероятна степен на автентичност, която е изключително рядко срещана при образец с толкова важна и обширна състезателна история.
Автомобилът, който ще бъде продаден на търг в Париж, Франция, на 4 и 5 февруари, е от колекцията на Музея на моторната писта в Индианаполис, където е билпрез последните 54 години. Той е показан от Luigi Chinetti Motors/NART на автомобилното изложение в Ню Йорк през 1967 г., преди да бъде закупен от музея през 1970 г., няколко месеца след като завършва тазгодишното издание на 24-те часа на Дайтона.
Въпреки своята рядкост Ferrari 250 LM понякога се предлага на търг. 22-рият екземпляр остава непродаден на друг търг на RM Sotheby's в Монтерей през 2023 г., където не успява да достигне оценката си от 18-20 млн. долара. Въпреки че този автомобил се състезава в Льо Ман през 1968 г., той не печели и вместо да бъде в оригинално състояние, е възстановен до първоначалните си спецификации от Ferrari Classiche през 2021 г.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Как да превърнете страстта си в устойчив бизнес без да изгубите себе си по пътя
Където някога са стояли решетки, днес има прозорци към бъдещето
Защо цената е толкова висока?