TikTok има 15 минути да се бори за живота си

Започна обжалването на TikTok срещу забраната в САЩ

 

Петнайсет минути. Толкова време ще има TikTok тази седмица, за да разубеди федералния апелативен съд да подкрепи възможна забрана от САЩ на неговото приложение за социални медии, което се използва от 170 милиона американци, съобщи CNN.

Тези 15 минути може да са най-значимите от съществуването на TikTok в САЩ. Компанията се бори за оцеляване пред лицето на закон, подписан от Джо Байдън, чиито ключови разпоредби могат да влязат в сила още през януари.

Законът

Законът, подписан от Байдън, има за цел да забрани TikTok на личните устройства на американците. Това ще се случи освен ако китайската компания майка ByteDance, бързо не продаде TikTok на някой друг, което може ефективно да прекрати съществуването на приложението във вида, в който го познаваме в момента.

С наближаването на крайния срок за потенциална забрана TikTok и ByteDance се обърнха към съда с искане законът да бъде блокиран и обявен за противоконституционен на основание Първата поправка. TikTok няма да получи лукса на пълен пробен период, за да аргументира продължаващото си съществуване в сегашния си вид. 

 

Съдебният процес

Снимка: iStock

В понеделник компаниите ще изложат аргументите си в устни аргументи. TikTok ще има само няколко минути, за да окаже влияние. Но няма да е сам: група създатели на TikTok, които също съдят администрацията на Байдън, ще бъдат следващите, с 10 минути за изказване. Администрацията на Байдън ще завърши със собствена 25-минутна презентация.

Снимка: Getty Images

С отделянето на всяка страна на дебата по около половин час, TikTok и неговите съюзници ще се опитат да обяснят защо съдът трябва да отхвърли закона и да попречи на неговото прилагане. Адвокатите от Министерството на правосъдието ще обяснят защо потенциална забрана на TikTok е единственият начин да се запазят американските потребители.

 
Страхът на САЩ от Китай

Законодателството е отговор на САЩ на опасенията, че връзките на TikTok с Китай могат да позволят на правителството на тази страна да има достъп до данните на приложенията на американските потребители, като например кои видеоклипове са гледали, харесвали, споделяли или търсили .

Мярката се превърна в символ на двупартийната опозиция срещу Китай. Но за поддръжниците на TikTok, включително някои известни създатели на съдържание, законът намирисва на расизъм и антикитайска истерия. Те твърдят, че това прави малко за справяне с други, потенциално дори по-чувствителни източници на данни, свободно достъпни на търговските пазари.

 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст