Инфлуенсърите приканват хората да спрат излишното потребление

„Купувайте по-малко, за да живеете по-добре!“ е новото послание на звездите в TikTok

 

В социалните мрежи младите хора се противопоставят на консуматорското наддаване, прикритата реклама и практиката за представяне на покупките, като призовават хората да се освободят от излишното, пише Франс прес, цитирано от БТА.

Известните лица в социалната платформа TikTok имат нова мисия. Те насърчават начин на живот на умерена консумация. "Вместо да имате 15 продукта за красота или 50 чифта обувки, имайте само три", обяснява французойката Аниса Епраншард, анализатор на дигиталното поведение. Тези публикации насърчават връщането към простите удоволствия и по-екологичния начин на живот. „Купувайте по-малко, за да живеете по-добре!“ така инфлуенсърите в TikTok приканват хората да спрат излишното потребление

Умора от консуматорско съдържание

Живеем във времена, когато всичко се е превърнало в обект на потребление - от политическите изказвания до козметиката за лице. Тази тенденция сигнализира за "умора от консуматорско съдържание", смята Аниса Епраншард. Умората от консуматорското съдържание е още по-забележима в САЩ, където младите хора страдат от високия скок на цените след пандемията от COVID-19.

Според експертите, младото поколение осъзнава, че не може да се справя с изобилието от популярни продукти в мрежата. В търсене на идентичност, много млади хора избират да заложат на еднократната и така наречена „бърза мода“, обяснява британският създател на съдържание Андреа Чонг, автор на книга за устойчива мода. В профила си в социалните мрежи тя показва на своите последователи един нов начин как да превърнем старите дрехи в чисто нов гардероб. Може дадете нов живот на използвани дрехи като бельо, или може да трансформирате сватбената рокля, която вече не ви става, в потник.

Просто и издръжливо

По данни на БТА все повече и повече млади хора са развили екологично съзнание, но основната движеща сила зад тази тенденция остава покупателната способност, уверява Андреа Чонг, която все още вижда това като положителна промяна за планетата. За огромно щастие този дух на "умерено потребление" витае и извън социалните мрежи. Рециклирането и консервирането "стана готино" отбелязват експерти.  

 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст