
580 замъка и нито един жител: Турският призрачен град от приказките
Мечта за лукс на турците, която остана в руини
Защо тези марки печелят засега?
След като Илон Мъск влезе в политиката, продажбите на Tesla спаднаха драстично. Това се превърна във възможност за тези конкурентни автомобилни производители.
Доминацията на Tesla на пазара на електрически превозни средства в Европа намалява. Американският производител на автомобили отчете спад на продажбите с 43% на годишна база в началото на 2025 г. В Германия, най-критичният му европейски пазар, продажбите са паднали със 70% само през февруари.
Предвид турбуленцията в Tesla, ето кои производители на автомобили и електромобили печелят от намаляващата й популярност в Европа, по данни на Euronews:
Германският производител на автомобили Volkswagen възвръща позицията си на лидер в индустрията, като ID.4 се очертава като най-продаваното EV в Европа през януари 2025 г., предлагайки пробег до 500 км, познат дизайн и конкурентна цена.
Достъпността остава критична и Renault се възползва. Възроденият 5 E-Tech, създаден в Северна Франция и на цена около 25 000 евро, съчетава ретро усет с модерно инженерство. Обявен за кола на Европа за 2025 г., той подчертава смела стратегия: динамично ценообразуване, достъпен лизинг и безмилостен контрол на разходите.
Някога периферни, китайските автомобилни производители сега са значителни играчи, въпреки че са изправени пред нарастващи бариери. Глобалните продажби на BYD скочиха с 60% през Q1, като Европа е все по-голям приоритет.
Митата на ЕС обаче - 35,3% за произведените в Китай електромобили, могат да забавят инерцията.
Утвърдени и нововъзникващи премиум играчи печелят позиции. i4 на BMW, с пробег от 590 км, поведе групата в натиска на EV. Нейните европейски продажби на електромобили се повишиха с 64 процента, подкрепени от силния капитал на марката и обширната дилърска мрежа.
Polestar също се мащабира бързо. Глобалните продажби нараснаха със 76% в началото на 2025 г., като доставките във Великобритания се повишиха със 185%, водени от нарастващата популярност на Polestar 2 и пускането на пазара на Polestar 3 и 4.
Спадът на Tesla създаде възможности, но съперниците напредват поради нещо повече от време. Структурните предимства, от производствения мащаб до геополитическото позициониране, преначертават конкурентната карта.
Местното производство дава на европейските марки решаващо предимство. Renault и Volkswagen са в съответствие с индустриалната политика на ЕС и се възползват от местни субсидии.
Разнообразието от модели е друга ключова сила. Тясната гама на Tesla, съсредоточена върху Model 3 и Y, не успява да отговори на разнообразното търсене в Европа. Въпреки че SUV и кросоувърите са популярни, компактните автомобили и хечбековете все още доминират в класациите за продажби.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Мечта за лукс на турците, която остана в руини
Ето как да се запишеш
Да си интроверт не е пречка за изграждането на пълноценна и финансово стабилна кариера