Тениски с изображение на Тръмп след стрелбата са изтеглени от пазара в Китай

Един от продавачите на дребно казва, че е получил над 2000 поръчки само за 3 часа след пускането в продажба

 

Китайските платформи за електронна търговия свалиха от пазара тениски с изображение на Доналд Тръмп, който вдига юмрук във въздуха, миг след като е бил прострелян, съобщава BBC.

Тениските, които бяха пуснати в продажба в рамките на няколко часа след стрелбата, се предлагаха в популярни сайтове за електронна търговия като Taobao и JD.com. 

Не е ясно защо обявите са били свалени, но китайският интернет е силно контролиран, като съдържанието, считано за „чувствително“, редовно се сваля.

Опитът за убийство на митинг в Пенсилвания миналата събота предизвика широка дискусия в интернет, като свързаните с него хаштагове бяха с висок тренд в платформата X-like Weibo.

Предприемчивите китайски търговци на дребно се впуснаха в действие, като първата партида тениски беше отпечатана и пусната за продажба онлайн по-малко от три часа след стрелбата.
В кеширано изображение на Taobao, един от най-големите китайски сайтове за електронна търговия, тениската е на цена 39 юана (9 долара). 

25-годишна продавачка на дребно в Taobao разказва пред South China Morning Post, че е получила над 2000 поръчки за тениските само три часа след като ги е пуснала за продажба. Повечето от тях са били от Китай и САЩ. 

Тръмп е източник на онлайн внимание в Китай от години - както по положителни, така и по отрицателни причини. Търговската война, която той водеше с Пекин по време на своето президентство, разгневи правителството и много китайци, но видя и известна подкрепа - сред тях група китайски имигранти в САЩ, които превеждаха всички туитове на Тръмп чрез акаунта X @Trump_Chinese. Акаунтът, стартирал през септември 2018 г., е събрал над 344 000 последователи през годините. 

Съществува и популярна онлайн шега, която се заиграва с китайския превод на Тръмп - който е Чуан. Често го наричат Чуан Цзянгуо, което се превежда като „Тръмп - нашият национален строител“, като средство за подигравка с това, което те виждат като негова роля в подпомагането на Китай да се превърне в суперсила.

 

 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст