
ЕС одобри AI инструмент за проучвания на чернодробни болести
Изкуственият интелект ще помага за определянето на тежестта на чернодробната стеатоза
Как влияе финалът на икономиката?
Всяка година над 100 милиона души по света гледат SuperBowl. Това не е просто финалът на Националната футболна лига (NFL) – това е истински глобален феномен. Национална футболна лига е професионалната лига по американски футбол в САЩ, която се състои от 32 отбора.
Рекламодатели, спонсори и градове-домакини се надпреварват за своя дял от огромните приходи, които събитието генерира. Но кой печели най-много и дали домакинството на Super Bowl е толкова изгодно, колкото изглежда?
Милиардите зад най-гледаното спортно събитие
Super Bowl е истинска машина за пари. Няма друго спортно събитие, от комерсиална гледна точка, което да се сравнява със Super Bowl, по думите на експерти. Билетите струват хиляди долари, а компаниите плащат милиони за 30-секундни рекламни спотове. Въпреки това, точните приходи от събитието не могат да се определят, според College of Natural Resources. Според различни оценки, печалбите варират между 300 милиона и 1,3 милиарда долара годишно.
Кой печели най-много?
Телевизиите като CBS и NBC печелят милиони от реклами, но най-големият победител е NFL. Лигата прибира 100% от приходите от билети, десетки милиони от продажби на стоки и още повече от телевизионни права.
Например, ViacomCBS плаща 2,1 милиарда долара годишно за правата да излъчва NFL мачове, включително Super Bowl. Въпреки че самото събитие носи ползи за много бизнеси, в крайна сметка NFL е този, който печели най-много.
Струва ли си да бъдеш домакин на Super Bowl?
Това може да ви се струва като златна мина – хиляди фенове се стичат в града, който е домакин на събитието. Харчат пали за хотели, ресторанти и транспорт. Но дали приходите надвишават разходите?
Домакините трябва да инвестират стабилна сума в организацията. Освен това, когато NFL изгражда нови стадиони, местните власти често харчат стотици милиони долари от бюджета на данъкоплатците.
Пример за град, който загуби повече, отколкото спечели като домакин е Глендейл, Аризона. Градът загуби между 579 000 и 1,2 милиона долара от Super Bowl 2015. Причината? Голяма част от приходите отиват в национални хотелски вериги и други бизнеси извън града, а не в местната икономика. Градовете трябва да преценят внимателно дали инвестицията си струва.
През 2024 г. са отпуснати най-малко 750 милиона долара публично финансиране за изграждането на стадион Allegiant в Лас Вегас, Невада.
Социални и екологични ефекти
Super Bowl носи престиж и много туристи, но не винаги води до положителни ефекти за всички общности. Изследователи от Северна Каролина предупреждават, че събитието може да:
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Изкуственият интелект ще помага за определянето на тежестта на чернодробната стеатоза
Сградата трябва да има 55 етажа
Каква технология използват съобщенията?