Производството на автомобили във Великобритания пада до най-ниското си ниво от 1954 г.
Защо броят на автомобилите пада?
Как влияе финалът на икономиката?
Всяка година над 100 милиона души по света гледат SuperBowl. Това не е просто финалът на Националната футболна лига (NFL) – това е истински глобален феномен. Национална футболна лига е професионалната лига по американски футбол в САЩ, която се състои от 32 отбора.
Рекламодатели, спонсори и градове-домакини се надпреварват за своя дял от огромните приходи, които събитието генерира. Но кой печели най-много и дали домакинството на Super Bowl е толкова изгодно, колкото изглежда?
Милиардите зад най-гледаното спортно събитие
Super Bowl е истинска машина за пари. Няма друго спортно събитие, от комерсиална гледна точка, което да се сравнява със Super Bowl, по думите на експерти. Билетите струват хиляди долари, а компаниите плащат милиони за 30-секундни рекламни спотове. Въпреки това, точните приходи от събитието не могат да се определят, според College of Natural Resources. Според различни оценки, печалбите варират между 300 милиона и 1,3 милиарда долара годишно.
Кой печели най-много?
Телевизиите като CBS и NBC печелят милиони от реклами, но най-големият победител е NFL. Лигата прибира 100% от приходите от билети, десетки милиони от продажби на стоки и още повече от телевизионни права.
Например, ViacomCBS плаща 2,1 милиарда долара годишно за правата да излъчва NFL мачове, включително Super Bowl. Въпреки че самото събитие носи ползи за много бизнеси, в крайна сметка NFL е този, който печели най-много.
Струва ли си да бъдеш домакин на Super Bowl?
Това може да ви се струва като златна мина – хиляди фенове се стичат в града, който е домакин на събитието. Харчат пали за хотели, ресторанти и транспорт. Но дали приходите надвишават разходите?
Домакините трябва да инвестират стабилна сума в организацията. Освен това, когато NFL изгражда нови стадиони, местните власти често харчат стотици милиони долари от бюджета на данъкоплатците.
Пример за град, който загуби повече, отколкото спечели като домакин е Глендейл, Аризона. Градът загуби между 579 000 и 1,2 милиона долара от Super Bowl 2015. Причината? Голяма част от приходите отиват в национални хотелски вериги и други бизнеси извън града, а не в местната икономика. Градовете трябва да преценят внимателно дали инвестицията си струва.
През 2024 г. са отпуснати най-малко 750 милиона долара публично финансиране за изграждането на стадион Allegiant в Лас Вегас, Невада.
Социални и екологични ефекти
Super Bowl носи престиж и много туристи, но не винаги води до положителни ефекти за всички общности. Изследователи от Северна Каролина предупреждават, че събитието може да:
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Защо броят на автомобилите пада?
Пет неща, които се промениха за страната
Някои магазини в Северна Македония казват, че днес ще останат затворени