Стотици милиони долари: Колко би струвало построяването на "Титаник" днес?

Какви са били цените на билетите на легендарния кораб?

 

"Титаник" потъва по време на първото си плаване в нощта на 14 срещу 15 април 1912 г. в северната част на Атлантическия океан след сблъсък с айсберг. 

Легендарният кораб "Титаник"

За да постигнете успех и да привлечете вниманието на медиите, трябва да похарчите пари. Компанията White Star Line разбира тази мантра - тя разполага със солиден бюджет, за да построи легендарното си трио кораби от клас "Олимпик": "Олимпик", "Титаник" и "Британик", пише World of Cruising. Ръководителите на WSL очакваха пътниците също да похарчат парите си. 

Съвременните им еквиваленти дори не се доближават до тях, въпреки усилията да се пресъздаде отдавна изпарилата се мантра на WSL. Както се е похвалил Хенри Ройс (1863-1933 г.), известен като Rolls-Royce, "качеството ще остане дълго след като цената бъде забравена".

Като инженер, стоящ зад новаторския модел Silver Ghost с мощност 40 к.с./50 к.с., Ройс признава и уважава висококачественото обслужване - той избира SS Baltic на White Star Line, за да постави началото на вноса на автомобили Rolls-Royce в Северна Америка. И в съответствие с известната сила и неуморимата репутация на линията, качеството на RMS Titanic със сигурност не може да бъде оспорено. 

Въпросът е, че качеството никога не е евтино, особено когато се смята за Rolls-Royce на океанските пътувания. По времето, когато средната цена на къщата е била 230 паунда, построяването на кораба "Титаник" между 31 март 1909 г. и 2 април 1912 г. е струвало 1,5 милиона паунда - еквивалент на 151,5 милиона паунда при съвременната инфлация. Ако се опитате да построите кораб с размерите на "Титаник" в съвременните условия, ще ви излезе около 315,8 млн. паунда (400 млн. долара). 

 

Затова билетите за борда на Titanic никога не са били евтини. Маркетинговите специалисти в White Star Line бяха напълно наясно, че елитът на обществото никога няма да се принизи до нещо друго, освен до образцово надпреварване между себеподобни. Заредените им чекови книжки се отваряха без забавяне, въпреки абсурдната цена.

Първа класа -  четирицифрена сума в паунда

Можете ли да си позволите това? Не, освен ако фамилията ви не произхожда от дълга линия аристократи.

Луксозните първокласни салонни апартаменти на "Титаник", които бяха ограничени до четири на кораб; по два на палуби В и С, в задната част на предните площадки на Голямото стълбище. Olympic разполагаше с почти идентични апартаменти за тези, които желаеха да се разделят с 512 паунда, 6 шилинга и 10 пенса за пътуване. 

Това може и да не звучи екстравагантно по съвременните стандарти, но си струва да се припомни, че типичната годишна заплата през 1912 г. е била около 160 паунда (преди да се начислят данъците) - което прави апартамента в салона на стойност 3-годишна заплата.

По днешните стандарти цената на първокласния салон на "Титаник" би възлязла на 40 100 паунда - или приблизително 49 680 долара. И това не е двупосочен билет. 

В разгара на пиковия сезон на пътуванията тази цена би се покачила до 870 паунда, както и на борда на Olympic до пенсионирането му през 1935 г. Тази умопомрачителна такса не винаги включваше храната. Ако желаете да вечеряте в изключително ексклузивния ресторант "А ла карт" (разположен на палуба В, зад кърмата на Голямото стълбище), можете да очаквате допълнителни разходи.

 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст