1 USD
1.83027 BGN
Петрол
Bitcoin
$64,726.2

Самолетните билети могат да поскъпват още тепърва

Свят

Само за последната година цените на билетите са се повишили с 25%

Самолетните билети могат да станат по-скъпи заради липсата на капацитет за рафиниране и финансовото състояние на авиокомпаниите, каза Уилям Уолш, генерален директор на Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA), съобщи CNBC.  

Спадът в капацитета за рафиниране по време на пандемията и по-високите цени на авиационните горива, причинени от увеличеното търсене, е от голямо значение за индустрията, подчерта Уолш. 

Капацитетът за рафиниране в САЩ е спаднал с 5,4% през 2022 г., откакто достигна своя връх през 2019 г. Това е най-ниското ниво от осем години насам. Спадът дойде след затваряне на рафинериите и промен в производство на повече възобновяеми горива. 

Уолш добави, че докато потребителите плащат по-високи цени на билетите, авиокомпаниите не правят непременно печалба. 

Цените на самолетните билети са се повишили с 25% през последната година, което е най-големият ръст на годишна база от 1989 г. насам. Само през април самолетните билети са нараснали с 18,6%. 

Но има друг фактор, който може да допринесе за още по-високи цени на билетите и той е свързан с войната в Украйна и решението на Путин да обяви частична военна мобилизация, заяви   изпълнителният директор на Qatar Airways Акбар Ал Бакер.  

По думите му, най-голямото притеснение е свързано с разрастването на военния конфликт, което ще подхрани инфлацията и ще окаже натиск върху веригите за доставки. Другото притеснение се отнася до цената на петрола, която скочи с повече от 2% след изявлението на Путин в сряда.  

Въпреки това Катар ще продължи да лети до Русия, докато е безопасно да го прави, заяви Ал Бакер.   

Той призова за повече инвестиции в алтернативно гориво и че Qatar Airlines е "готова да инвестира в устойчиво авиационно гориво", при условие че е "на разумна цена". 

Миналата година IATA си постави за цел световната индустрия за въздушен транспорт да постигне нетни нулеви въглеродни емисии до 2050 г., а най-добрият вариант за това са устойчивите авиационни горива.  

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии