1 USD
1.89923 BGN
Петрол
80.6 $/барел
Bitcoin
$102,714.0

Продажбите на шампанско намаляват, хората не искат да празнуват

Свят

Продажбите намаляват дори във Франция - до 118 млн. бутилки

Продажбите на шампанско са загубили своята популярност, тъй като хората по света не са в настроение да си казват „наздраве“.

Общият брой на доставките на шампанско от Франция е намалял с близо 10 % през миналата година до 271 млн. бутилки, като това е втори пореден спад, тъй като уморените от инфлацията потребители намаляват разходите си и като цяло по света цари мрачно настроение, пише CNN.

Това сочи новият доклад на Comité Champagne, търговска асоциация, представляваща над 16 000 винопроизводители и 320 къщи за шампанско, който обрисува мрачна картина на индустрията, съответстваща на продажбите на други алкохолни напитки.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Снимка: iStock

Максим Тубарт, съпредседател на организацията, заяви направо, че „сега не е време за празнуване, с инфлацията, конфликтите по света, икономическата несигурност и политическото изчакване на някои от най-големите пазари на шампанско“, включително САЩ и Франция. 

Продажбите на напитката във Франция също са намалели със 7% до 118 млн. бутилки, тъй като „вътрешният пазар все още страда от преобладаващата мрачна политическа и икономическа обстановка“, се казва в изявлението. През лятото във Франция се проведоха предсрочни избори, в резултат на които се стигна до гласуване в парламента.

Френският гигант в областта на луксозните стоки LVMH за първи път сигнализира през юли, че 2024 г. ще бъде тежка за шампанското, когато отчете 15% спад в продажбите на пенливо вино за първата половина на годината. 

Въпреки спада съпредседателят на асоциацията Давид Шатийон отново заяви, че шампанското е „солиден, устойчив организационен модел, който е доказал своята стойност дори пред лицето на несгодите, което му дава увереност в бъдещето“. 

„Шампанското е доста свързано с празнуването, щастието и т.н.“, заяви главният финансов директор на LVMH Жан-Жак Гион по време на разговор за приходите. „Може би настоящата глобална ситуация, било то геополитическа или макроикономическа, не кара хората да се развеселят и да отворят бутилки шампанско.“

LVMH е най-големият производител на шампанско в света и наред с други марки притежава Dom Pérignon, Krug и Veuve Clicquot. Миналата година компанията инвестира неоповестена цена във French Bloom - безалкохолно пенливо вино, с което за първи път навлезе в тази категория. 

Rémy Cointreau, френската група за спиртни напитки, която притежава подкрепяното от Леонардо ди Каприо шампанско Telmont, също наскоро публикува финансов доклад, в който се прогнозира по-силен спад на продажбите от очакваното поради намаляване на разходите на клиентите.

Регионът във Франция също така се бори с екстремни метеорологични явления, включително големи горещини и ранни измръзвания, в резултат на което лозарите през 2021 г. отбелязват най-малката си реколта от 1957 г. насам. В отговор на това производителите на шампанско като Telmont стават по-екологични в своето земеделие с надеждата да привлекат клиенти, които са привлечени от зелените инициативи.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

 

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст