„Ние не сме Дисниленд": Възмущение в Рим заради „гладиаторските“ битки на Airbnb в Колизеума
Туристи ще могат да участват в инсценирана битка в гладиаторско облекло
82-годишният Рами Мина разказва за една грандиозна измама
Девет месеца след като съпругата му почина от рак на мозъка през септември 2022 г., 82-годишният Рами Мина, планира да обиколи света.
Пенсионираният инженер продаде къщата си в Темекула, Калифорния, и предостави депозит от 5000 долара на Life at Sea Cruises - тригодишно околосветско пътешествие, организирано от базираната в Турция компания майка Miray Cruises, което обещава на пътниците плаване, което се случва веднъж в живота- 130 000 мили, 375 пристанища и 135 държави за 29 999 долара на година. То трябваше да тръгне на 30 ноември 2023 г.
„Те рекламираха по 30 000 долара на човек годишно. Веднага се записах“, каза Мина пред The Post. Мина си спомни, че е споделил личните му данни в приложението си Life at Sea Cruises, изразявайки интерес към пътуването. „Казах, че съм безстрашен, обичам нови приключения – описах, че жена ми току-що е починала.“, добави той.
До май 2023 г. Мина разговаряше с други потенциални пътници от цялата страна в онлайн общност за Life at Sea Cruises. Но мечтаният круиз така и не се осъществи. Life at Sea Cruises обяви на 17 ноември 2023 г., че круизът, който се очаква да тръгне само седмици по-късно на 30 ноември, е отменен - защото компанията не е успяла да купи круизния кораб.
Компанията каза, че ще възстановява средства на месечни вноски от средата на декември 2023 г. до февруари 2024 г.
Около месец по-късно, през декември 2023 г., бившият управляващ директор на Life at Sea Cruises Микаел Петерсън се раздели с Miray Cruises и пусна кораба Odyssey на Villa Vie Residences, обещавайки да обиколи света след три години и половина, започвайки от 30 май 2024 г. от Белфаст. Цената на кабината варира от 99 999 до 899 000 долара, според уебсайта на Villa Vie Residences. На пътниците на круиза е дадена възможност да закупят каютите направо, вместо да плащат дневна цена.
„Реалността е, че Life at Sea се основаваше на бизнес плана на Villa Vie, който Miray в крайна сметка продадоха като свой собствен, но потъна в земята. Когато видяхме надписа на стената, нямахме друг избор, освен да се оттеглим от този проект, за да се върнем към първоначалния план на Villa Vie“, каза Петерсън пред The Post.
„Визията все още е същата оригинална визия, която имах преди шест години, много преди COVID. Да обикаляте света по-бавно, където прекарвате повече време в пристанището, за да се потопите в културата на различните места", казва той.
Но луксозният лайнер Villa Vie Residences се сблъсква с продължаващи закъснения поради проблеми с кормилата и скоростната кутия, а пътниците са блокирани в продължение на три месеца в пристанището на Белфаст в Северна Ирландия. Петерсън каза пред The Post, че чакат окончателно разрешение за пускане в Карибите и Южна Америка, докато някои пътници, които са продали домовете си, са оставени на произвола на съдбата.
„Някои от тях са напуснали работата си, някои от тях са продали къщите си. Това наистина е къща от карти. Чувствам се толкова зле“, каза Мина.
Пътниците на Villa Vie Odyssey живеят в Белфаст от три месеца на фона на продължаващи закъснения.
До януари 2024 г. 78 пътници, които са платили пари за круиза Life at Sea, твърдят в писмо до американския прокурор за Южния окръг на Флорида, че компанията майка Miray Cruises ги е измамила за милиони долари, прибирайки около 16 милиона долара за нов кораб, който никога не е бил купуван, съобщи Washington Post.
В крайна сметка Рами Мина се ориентира към друг круиз и започна своето пътешествие.
Туристи ще могат да участват в инсценирана битка в гладиаторско облекло
Не забравяйте да следите за тези въпроси, които интервюиращият може да използва, за да ви изпита
Данните на комисията по стоковите борси и тържищата показват още, че килограм краве сирене струва 11.39 лв, а кашкавал "Витоша" 17.23 лв.