
Почти всеки германец не би работил повече от осем часа на ден никога
95% биха искали да свършват работа до 18:00 ч.
Какво означава понятието "self-gifting" за поколението Z?
Докато световният пазар на луксозни стоки отбелязва забавяне, Европа регистрира ръст с 3% и достигна почти 110 милиарда евро печалба. Според експерти TikTok и новите потребителски навици на поколението Z успяха да преобърнат традиционната представа за лукса, съобщава Euronews.
Европейският пазар на луксозни стоки се оказва изключение в глобалната тенденция на застой. Според Рафал Джевецки, директор на TikTok за Централна Европа, луксът вече не е просто статус символ, a форма на себеизразяване и награда, особено сред младите потребители.
Новите поколения, особено милениалите и поколението Z, променят мотивите зад покупките. От покупка заради имидж се преминава към self-gifting – купуване на луксозни продукти като акт на самоуважение и удоволствие. Популярността на хаштага #selfgifting е отбелязал 110% ръст в TikTok и ясно отрази новата тенденция.
На фона на европейския ръст, Полша показва 24% годишен растеж в сегмента на луксозните стоки през 2023 г. Местни марки успяват да пробият на международната сцена благодарение на TikTok, където автентичността и историята зад продукта са по-ценени от произхода на марката. Именно чрез платформата тези брандове изграждат общности, движени от споделени естетики и ценности.
Видеоклиповете в TikTok вече са основен маркетингов трик за компаниите да печелят клиенти. Уроци, ревюта и „пригответе се с мен“ видеа заменят традиционните кампании. Според компаниите, днешният потребител иска връзка с марката, а не лъскаво послание.
Цели 89% от потребителите се доверяват повече на инфлуенсърите, отколкото на традиционната реклама. Един на четирима дори изчаква мнение от любим създател на съдържание, преди да направи покупка. В Полша, 60% от потребителите на TikTok признават, че са били повлияни да купят нещо, видяно в платформата. Успехът идва не от съвършеното послание, а от честния, дори несъвършен подход.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
95% биха искали да свършват работа до 18:00 ч.
Художникът обаче бил разочарован, че посетителят е пропуснал „да вкуси“ и залепващата лента
Audi и BMW са в списъка