1 USD
1.67179 BGN
Петрол
67.01 $/барел
Bitcoin
$119,066.0

Покупка на един клик разстояние: Как TikTok промени пазара за луксозни стоки в Европа?

Какво означава понятието "self-gifting" за поколението Z?

Докато световният пазар на луксозни стоки отбелязва забавяне, Европа регистрира ръст с 3% и достигна почти 110 милиарда евро печалба. Според експерти TikTok и новите потребителски навици на поколението Z успяха да преобърнат традиционната представа за лукса, съобщава Euronews.  

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Европейският пазар на луксозни стоки се оказва изключение в глобалната тенденция на застой. Според Рафал Джевецки, директор на TikTok за Централна Европа, луксът вече не е просто статус символ, a форма на себеизразяване и награда, особено сред младите потребители.

Новите поколения, особено милениалите и поколението Z, променят мотивите зад покупките. От покупка заради имидж се преминава към self-gifting купуване на луксозни продукти като акт на самоуважение и удоволствие. Популярността на хаштага #selfgifting е отбелязал 110% ръст в TikTok и ясно отрази новата тенденция. 

На фона на европейския ръст, Полша показва 24% годишен растеж в сегмента на луксозните стоки през 2023 г. Местни марки успяват да пробият на международната сцена благодарение на TikTok, където автентичността и историята зад продукта са по-ценени от произхода на марката. Именно чрез платформата тези брандове изграждат общности, движени от споделени естетики и ценности.

Видеоклиповете в TikTok вече са основен маркетингов трик за компаниите да печелят клиенти. Уроци, ревюта и пригответе се с мен“ видеа заменят традиционните кампании.  Според компаниите, днешният потребител иска връзка с марката, а не лъскаво послание.

Цели 89% от потребителите се доверяват повече на инфлуенсърите, отколкото на традиционната реклама. Един на четирима дори изчаква мнение от любим създател на съдържание, преди да направи покупка. В Полша, 60% от потребителите на TikTok признават, че са били повлияни да купят нещо, видяно в платформата. Успехът идва не от съвършеното послание, а от честния, дори несъвършен подход.

Тенденцията #TikTokMadeMeBuyIt, натрупала над 18,5 милиона видеа, показва как социалната мрежа се е превърнала в директен двигател на потребление. Продуктите, които изглеждат добре, носят история и отговарят на идентичността на потребителя, често се купуват импулсивно. За поколението Z и милениалите решението за покупка се случва на емоционално ниво в рамките на секунди.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM 

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Виж всички предложения от брошурата тук