1 USD
1.6523 BGN
Петрол
67.26 $/барел
Bitcoin
$117,683.0

Покупка на един клик разстояние: Как TikTok промени пазара за луксозни стоки в Европа?

Какво означава понятието "self-gifting" за поколението Z?

Докато световният пазар на луксозни стоки отбелязва забавяне, Европа регистрира ръст с 3% и достигна почти 110 милиарда евро печалба. Според експерти TikTok и новите потребителски навици на поколението Z успяха да преобърнат традиционната представа за лукса, съобщава Euronews.  

Европейският пазар на луксозни стоки се оказва изключение в глобалната тенденция на застой. Според Рафал Джевецки, директор на TikTok за Централна Европа, луксът вече не е просто статус символ, a форма на себеизразяване и награда, особено сред младите потребители.

Новите поколения, особено милениалите и поколението Z, променят мотивите зад покупките. От покупка заради имидж се преминава към self-gifting купуване на луксозни продукти като акт на самоуважение и удоволствие. Популярността на хаштага #selfgifting е отбелязал 110% ръст в TikTok и ясно отрази новата тенденция. 

На фона на европейския ръст, Полша показва 24% годишен растеж в сегмента на луксозните стоки през 2023 г. Местни марки успяват да пробият на международната сцена благодарение на TikTok, където автентичността и историята зад продукта са по-ценени от произхода на марката. Именно чрез платформата тези брандове изграждат общности, движени от споделени естетики и ценности.

Видеоклиповете в TikTok вече са основен маркетингов трик за компаниите да печелят клиенти. Уроци, ревюта и пригответе се с мен“ видеа заменят традиционните кампании.  Според компаниите, днешният потребител иска връзка с марката, а не лъскаво послание.

Цели 89% от потребителите се доверяват повече на инфлуенсърите, отколкото на традиционната реклама. Един на четирима дори изчаква мнение от любим създател на съдържание, преди да направи покупка. В Полша, 60% от потребителите на TikTok признават, че са били повлияни да купят нещо, видяно в платформата. Успехът идва не от съвършеното послание, а от честния, дори несъвършен подход.

Тенденцията #TikTokMadeMeBuyIt, натрупала над 18,5 милиона видеа, показва как социалната мрежа се е превърнала в директен двигател на потребление. Продуктите, които изглеждат добре, носят история и отговарят на идентичността на потребителя, често се купуват импулсивно. За поколението Z и милениалите решението за покупка се случва на емоционално ниво в рамките на секунди.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM 

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Виж всички предложения от брошурата тук