Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Според опозицията почти няма шанс тези проекти да бъдат изпълнени в срок
Инвестиционната среда в Турция се промени драматично след 2001 г., а Ердоган не спира да обещаеа големи инфраструктурни проекти, които според опозицията почти няма шанс да бъдат изпълнени с темповете на инфлацията и настоящото положение на банките и турската икономика.
През юни 2014 г. турският президент Реджеп Тайип Ердоган положи крайъгълния камък на идеята да построи най-голямото летище в света, инвестиция в подобряване на туризма и стимулиране на турската икономика. Изграждането на новото летище в Истанбул е стратегическата визия на Турция за 2023 г. Летището, първата фаза на което беше открита в края на октомври 2018 г., се намира в европейската част на град Истанбул в района „Arnaout Koy“ близо до Черно море, на територията на гори, собственост на турската държава, на площ от 7659 хектара.
В резултат на разширяването си на огромна площ, летището ще има 6 писти за кацане и излитане, цели 165 моста за настаняване на пътници и железопътна линия, която да свързва всички терминали. На него ще могат да се побират 500 самолета едновременно. Според проекта то ще включва три кули за електронно и техническо наблюдение, осем контролни кули и паркинг за 70 хил. автомобила.
Третото летище в Истанбул вероятно ще стане най-голямото летище в Европа и света, като се очаква да даде шанс на турската икономика да постигне качествен скок. Делът на летището в БВП на страната се очаква да достигне 4,9% до 2025 г., което ще допринесе с допълнителни 79 млрд. долара към БВП на страната и ще осигури повече от 100 000 работни места годишно след отварянето му в края на октомври 2018 г., 225 хиляди работни места до 2025 г.
Летището ще струва около 10,6 млрд. долара и ще бъде реализирано в сътрудничество между публичния и частния сектор. Очаква се летището да генерира приходи от приблизително 23 млрд. долара за 25 години.
Това е проект, предназначен да улесни трафика в Истанбул. Целта му е да свърже азиатската част на града с европейската и да облекчи натиска върху трите моста, свързващи двете страни на града. Връзката ще се осъществява през тунел под Босфора.
Проектът е за едноцилиндров тунел, състоящ се от три нива ленти, две от които за превозни средства, едно за влакове и метро, с дължина 6,5 км, а общата стойност на проекта е 35 млрд. долара. Турското правителство обеща да завърши 31-километровия проект за период от пет години. Разстоянието между района Ingerli и района Sogutlokshmeh в Истанбул ще бъде намалено на 40 минути.
Около 6,5 милиона души се очаква да използват тунела с кола или чрез железопътната линия, която ще бъде пресечена от метрото.
Няколко града в Турция разработват инициативи и приложения за интелигентни градове като електронни общински услуги, интелигентна мобилност, интелигентна енергия, вода и т.н.
Визията за интелигентен град на Истанбул е разработена в рамките на този проект за трансформация, който има за цел Истанбул да бъде най-умният град в света през 2029 г., заедно със средносрочни и дългосрочни стратегически цели и пътна карта за интелигентен град съответно през 2023 г. и 2029 г.
В Анкара са реализирани редица приложения и проекти за улесняване на градския живот и подобряване на качеството на живот. Сред тях са управление на трафика и осигуряване на безопасност в града, интегрирана система за управление на твърди отпадъци, интелигентни системи за управление на водите.
В Анталия също има редица интелигентни градски проекти като електронни системи за контрол на трафика, паник бутони и дистанционни здравни приложения, безплатни интернет услуги в определени точки в няколко района, градски информационни павилиони, специално за туризъм, проследяващи устройства за деца и възрастни хора.
Освен Истанбул, Анкара и Анталия много други градове изпълняват проекти за интелигентни градове като Измир, Чанаккале, Кония и Бурса.
Атомната електроцентрала „Аккюо“ е в процес на разработка на брега на Средиземно море в Мерсин, Южна Турция. Централата е почти готова, а минаия месец дори получи ядрено гориво. Това ще бъде първата ядрена мощност в Турция, така че целта на проекта е да диверсифицира източниците на енергия и да намали зависимостта от вноса, така че се очаква да задоволи около 10% от търсенето на електроенергия в страната, когато бъде завършен. изграждането на хидравличните съоръжения на атомната електроцентрала започна през април 2015 г., а Турция планира да има три действащи атомни електроцентрали до 2023 г.
Каналът на Истанбул е изкуствен воден път с дължина 45 километра и дълбочина 21 метра, свързващ Черно море с Мраморно море и Егейско със Средиземно море.
Каналът има за цел да сведе до минимум корабния трафик и да намали рисковете за околната среда и навигационните опасности в Босфора. Предвижда се да има капацитет от 160 транзита на кораби на ден – подобно на сегашния обем на трафика през Босфора, където задръстванията карат корабите да чакат на опашка с дни, за да преминат през пролива.
Откакто турското правителство обяви строежът за канала Истанбул през 2018 г., инвестициите, направени в Башакшехир, се увеличиха със 130% и записаха най-високото увеличение досега, което означава, че пазарът на недвижими имоти в Истанбул ще стане свидетел на забележителен ръст, особено в районите около канала.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови