
Български технологичен "еднорог" продава устройствата си вече и в Парагвай
Амбицията на компанията е да се затвърди като значим играч на южноамериканския пазар
Каква е причината?
Mitsubishi официално потвърди, че се оттегля от бизнеса с производство на двигатели в Китай.
Mitsubishi посочи като причина за това „бързата трансформация“ на китайската автомобилна индустрия, а оттеглянето от Китай означава закриването на партньорската ѝ компания SAME (Shenyang Aerospace Mitsubishi Motors Engine Manufacturing), съобщава CarNewsChina.
SAME доставя двигатели както на Mitsubishi, така и на различни китайски производители на автомобили от 1998 г.
В разцвета си двете съвместни предприятия на Mitsubishi за двигатели осигуряваха силови агрегати за около 30% от автомобилите, произвеждани в Китай. Фокусът на компанията върху двигателите с вътрешно горене обаче се превърна в бреме, тъй като Китай се насочи сериозно към електрификация.
За разлика от конкурентите, които са представили специализирани електрически модели или са си партнирали с технологично напреднали китайски фирми, Mitsubishi не е представила изцяло електрически пътнически автомобил в Китай.
Флагманският plug-in хибрид на марката, Outlander PHEV, не успя да пробие на пазар, който сега е доминиран от местни марки като BYD.
Докато местните играчи се разширяват агресивно, а Tesla продължава да работи в голям мащаб чрез своята Shanghai Gigafactory, чуждестранните марки с ограничени планове за електрически превозни средства изостават.
Пътят на Mitsubishi в Китай започва през 1973 г. с износ на камиони и нараства постоянно през 90-те и началото на 2000-те години. Създаването на GAC Mitsubishi през 2012 г. изглежда като значителна стъпка напред.
Продажбите достигнаха пик през 2018 г., водени от Outlander, от който са продадени над 100 000 бройки. Възходът на китайските производители на електрически превозни средства обаче скоро намали търсенето, като годишните доставки на Mitsubishi спаднаха до едва 33 600 бройки до 2022 г.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Амбицията на компанията е да се затвърди като значим играч на южноамериканския пазар
Основните промени в документа са свързани с периода и правилата на двойно обозначаване на цените
Някои модели издържат над 20 часа без нужда от зареждане