Мегапроект за половин милиард евро: Отварят моста Браила в Румъния

Свят

Вижте какви тестове е преминало съоръжението, преди да бъде пуснато в експлоатация

Мостът Браила над река Дунав ще бъде отворен за движение на 6 юли, по думите на министъра на транспорта Сорин Гриндяну, който наскоро посети строителната площадка, пише Romania’s Insider. По-рано откриването беше насрочено за днешния ден - 27 юни, но в последствие бе отложено с няколко дни.

Мостът ще свързва Браила с окръг Тулча, а това е най-сложният пътен инфраструктурен проект след Революцията от 1989 г. и струва над 500 милиона евро, финансиран от Европейския съюз.

Снимка: iStock

През първите 5 години след отварянето му шофьорите няма да плащат тол такса. С реализацията на проекта ще се постигне намаляване на времето за пътуване с 81,99 минути. 

Въпреки това за определен период от време мостът ще бъде отворен само през почивните дни, докато през делничните дни ще бъде затворен през нощта, за да може да се демонтират строителни кранове.

Общата дължина на окачения мост над река Дунав е почти 2000 метра. За сравнение, прочутият мост Голдън Гейт в Сан Франциско е с дължина 2700 м.

Двете кули на моста достигат височина от 192 метра, което ги прави практически най-високите конструкции в Румъния.

Италианският изпълнител Webuild, в сътрудничество с японската фирма IHI Infrastructure Systems, завърши тестове за натоварване на моста Браила в Румъния преди неговото откриване.

След като бъде завършен, мостът над река Дунав ще бъде вторият най-дълъг висящ мост в континентална Европа.

Снимка: iStock

Строителният екип предприе статични и динамични тестове за натоварване, за да потвърди стабилността на конструкцията. Като част от тестовете мостът беше подложен на предизвикателства, включително до 60 камиона с общо тегло 2400 тона, които бяха стратегически разположени върху него.

Снимка: iStock

Динамичното изпитване за натоварване е направено от два камиона, движещи се през моста със скорости до 80 км/ч, оценявайки устойчивостта на конструкцията на вибрации.

Според една от строителните компании - Webuild, при изграждането на съоръжението са използвани най-съвременните високопрецизни инструменти за наблюдението му в реално време.

Дългосрочен проект на финалната права

Възложен от румънската държавна компания CNAIR с принципал Министерството на инфраструктурата, мостът ще включва четири ленти, една аварийна лента и специални алеи за велосипедисти и пешеходци.

Строителството на моста започва през 2017 г. На първата фаза от проекта работниците повдигат и позиционират двата поддържащи кабела на моста, преплитайки повече от 18 000 стоманени влакна, с общо тегло от 6 775 тона.

Снимка: iStock

През лятото на 2022 г. повече от 250 работници и техници си сътрудничиха, за да повдигнат, позиционират и монтират 86-те секции, като всяка секция тежи 260 тона.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст