
ЕС утроява таксата за пътуване до 20 евро
За кого се отнася таксата?
Към момента тече разследване по случая
Хиляди норвежци изпитаха силен прилив на щастие, но минути по-късно бяха разочаровани. Държавната лотарийна компания Norsk Tipping съобщи в понеделник, че поради техническа грешка е уведомила 47 000 души, че са спечелили значителни суми от играта Eurojackpot, предава БГ НЕС.
Инцидентът е свързан с тегленето на Eurojackpot от 27 юни. Според официалното обяснение на Norsk Tipping, при конвертиране на печалбите от евроцентове в норвежки крони се допуснала фатална грешка – сумите били умножени по 100, вместо да бъдат разделени. Така играчи с реална печалба от 125 крони (около 12 долара) получили съобщения, че са спечелили над 1,2 милиона крони – около 119 000 долара.
Сред засегнатите е Оле Фредрик Свеен, който по време на „печалбата“ си бил на почивка в Гърция. Получавайки известието, той не скрил вълнението си и посетил сайта на лотарията, където сумата била потвърдена. „Уау, най-накрая дойде моят ред?“, си помислил Свеен, цитиран от обществената телевизия NRK. Радостта обаче бързо се превърнала в разочарование, когато се оказало, че реалната му печалба е десетки хиляди пъти по-малка.
След като осъзнаха допуснатата грешка, от Norsk Tipping изпратиха SMS извинения до всички засегнати играчи. Но за мнозина, като Свеен, това не беше достатъчно. „Извинението беше слаба утеха. Трябваше да го изпратят веднага след грешката, а не чак днес“, каза той. Липсата на навременна реакция допълнително разпали недоволството сред обществеността.
Гафът предизвика буря не само сред потребителите, но и в политическите среди. Министърът на културата Лубна Джафери определи случилото се като „напълно неприемливо“. Разследване бе започнато с цел да се провери дали има нарушение на законите за хазарта и дали са спазени всички регулации, които държавните компании са длъжни да спазват.
Кризата в доверието доведе и до кадрови сътресения. Изпълнителният директор на Norsk Tipping Тоние Сагстуен подаде оставка, поемайки отговорност за инцидента. На нейно място встъпи Вегар Странд, който се извини публично и пое ангажимент да върне доверието на потребителите. Той подчерта, че като държавна компания Norsk Tipping е „напълно зависима от доверието на населението“, а такава грешка е „сериозен удар по репутацията“.
Странд обеща пълна прозрачност при разследването на случая и заяви, че „работата за възстановяване на доверието е най-важният приоритет занапред“. Компанията ще преразгледа своите вътрешни процеси и системи за контрол, за да не допусне повторение на подобни инциденти.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
За кого се отнася таксата?
Средната продължителност на трудовата дейност у нас е 34,8 години
Скутерът може да развие скорост близка до тази на Tesla