Състояние от 100 млн. долара: Децата, които забогатяха чрез YouTube (ВИДЕО)
Само на 12 години Райън Каджи вече е постигнал слава и успех
Размерът на обезщетението се определя според дължината на полета
Може да получите значителна финансова компенсация, ако сте претърпели неудобство заради закъснение или отмяна на полет. Регламентите на Европейския съюз защитават пътуващите и им позволяват да получават между 250 и 600 евро в зависимост от обстоятелствата. Процесът на получаване на обезщетение за отменен или забавен полет обаче не е лесен и авиокомпаниите често намират начини да избегнат плащането.
Кога пътниците имат право на обезщетение?
Съгласно регламента на ЕС пътниците могат да поискат обезщетение в три основни ситуации: когато полетът е закъснял повече от три часа, когато полетът е отменен или когато им бъде отказан достъп на борда. Тези права се прилагат за всички полети, заминаващи от Европейския съюз, независимо от авиокомпанията, както и за полети, пристигащи в ЕС, ако се изпълняват от европейски превозвач.
Размерът на обезщетението се определя според дължината на полета. За по-къси полети до 1500 километра пътниците могат да получат 250 евро. Средните разстояния между 1500 и 3500 километра носят такса от 400 евро, а за най-дългите полети над 3500 километра пътниците имат право на 600 евро.
Какво трябва да предоставят авиокомпаниите?
В допълнение към паричната компенсация , авиокомпаниите са длъжни да осигурят на пътниците адекватни грижи по време на чакането. Това включва безплатна храна и освежителни напитки, достъп до комуникационни канали като телефон или интернет, а при по-дълго чакане настаняване в хотел с транспорт.
Когато не можете да получите плащане
Важно е да се отбележи, че авиокомпаниите не винаги са задължени да плащат таксата. Ако пътниците бъдат уведомени за отмяната на полета най-малко две седмици предварително или им бъде предложено алтернативно пътуване в рамките на разумен срок, компанията се освобождава от задължението за плащане на обезщетение.
Също така, в случай на извънредни обстоятелства, които не могат да бъдат избегнати, авиокомпанията не е длъжна да изплаща обезщетение. Извънредните обстоятелства включват екстремни метеорологични условия, политическа нестабилност, рискове за сигурността и технически проблеми, които могат да застрашат безопасността на полета.
Как да упражните правата си
Първата стъпка при искане на обезщетение е да се свържете с авиокомпанията. Пътниците трябва да имат потвърдена резервация и да се регистрират за полета поне 45 минути преди планираното излитане. Искането за обезщетение се подава директно към превозвача, който е трябвало да обслужи полета, а не към посредника, чрез който е закупен билета.
Ако авиокомпанията не отговори на искането в рамките на два месеца или откаже да плати обезщетение, пътниците могат да се свържат с националния орган за защита на правата на пътниците в страната, в която е настъпил инцидентът. За международни случаи помощ се предоставя и от Европейския потребителски център, който може да посредничи в комуникацията с авиокомпанията.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Само на 12 години Райън Каджи вече е постигнал слава и успех
То е изчезнало от страницата на компанията
Постигането на полово равенство може да отключи 28 трилиона долара растеж