Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Густав Айфел е имал свое убежище в кулата
Около 7 милиона човека посещават Айфеловата кула всяка година. Към момента цената на билета за кулата е 23 лева.
Ако решите да посетите тази известна забележителност, е хубаво да знаете интересни факти за нея. Един интересен, но слабо известен факт е, че на върха на Айфеловата кула има малка тайна стая, която е дело на Густав Айфел и е построена лично за него.
Дори при силно желание, няма да успеете да пренощувате в нея, въпреки че там ще откриете всички необходими удобства.
Високата кула е дело на Густав Айфел, който си е позволил още едно време да построи за себе си малка стаичка на върха й.
Когато Айфел проектира легендарната забележителност, той планира и тази тайна стая с панорамна гледка към Париж. Въпреки малките си размери, тя предлага комфорт.
За строителството на кулата са необходими 18 000 метални части, които внимателно са изработени в завода на Айфел в покрайнините на Париж. Използвани са близо 7300 т желязо, които са покрити с 60 слоя боя за защита от корозия.
Колкото до стаята на Айфел, тя е в доста прост стил. Архитектът сам я е проектирал, лепил е тапети, избирал е мебели, картини и дори роял. В стаята може да видите лабораторно оборудване. Айфел често оставал в нея, за да провежда метеорологични наблюдения.
Много богати хора са правили на Густав неприлично щедри предложения, желаейки да се настанят в стаичката поне за нощ. Те обаче до едно били отхвърляни.
Айфел използвал стаята, за да кани гости, включително знаменитости, като Томас Едисън и др. По време на своето помещение Едисън подарява на Айфел фонограф.
След смъртта му на 27 декември 1923 г. стаята е затворена в продължение на много години. Така през май 2015 г. тя е официално отворена за посетители.
Днес тайната стая се показва по време на екскурзии. Оригиналната обстановка е запазена, наред с манекените на Айфел и Едисън.
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб