
Популярна хотелска верига у нас продава част от портфолиото си с недвижими имоти
Сделката е част от стратегията на веригата да засили модела си на управление с минимално притежавани активи
Ето каква е причината
Goldman Sachs продаде три морски курорта, които купи в Северна Гърция през 2022 г., на ниска цена, като едва успя да изравни разходите си с около 100 милиона евро, инвестирани в проекта, според Wall Street Journal, цитирайки гръцката медия Ekathimerini.
Компанията също така е прекратила плановете си за хотелска марка в региона, съобщиха източниците.
Целта на Goldman в Гърция е била да използва предимно клиентски пари и финансиране, за да увеличи стойността на хотелите, а след това да реализира големи печалби, когато бъдат продадени, се казва в доклада на WSJ. През цялото време Goldman е събирал такси за управление от клиентите, чиито пари са инвестирани.
Около година по-късно стана ясно, че необходимите ремонти ще струват много повече, отколкото фирмата е очаквала, а забавянията с разрешителните, строителството и инженерните дейности се превръщат в проблем. Първоначалният план е да се инвестира между около 150 и 200 милиона евро, но разходите за строителни материали и труд се увеличиха, което намали прогнозираната възвръщаемост на инвестицията.
В крайна сметка фирмата продаде хотелите през пролетта на Sani/Ikos Group, като се изтегли напълно от хотелските инвестиции в страната, с изключение на миноритарен дял в компанията за инвестиции в недвижими имоти Prodea.
„Ние активно управляваме всички наши инвестиции, като поддържаме силен фокус върху оперативната дисциплина и добавената стойност“, заяви говорител на Goldman Sachs пред WSJ.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Сделката е част от стратегията на веригата да засили модела си на управление с минимално притежавани активи
Защо повечето търсят покупка на имот в нова сграда?
През 2024 г. размерът на брутния външен дълг е бил с 3,906 млрд. евро по-малко